Höst städning

Denna helg har gått till att ha stor städat lägenheten och det känns så skönt nu.
Vi har plockat bort leksaker, dammsugit, skurat golvet i köket & Willes rum, gjort rent bakom spisen, diskat & torkat av skåpen.
Även frusit ned mer grönsaker åt Viola.
Sedan har vi även tvättat två maskiner och ska tvätta sängkläder imorgon samt bädda om Williams säng.
Gjort rent moppen, hängt & vikt tvätten, sorterat Violas kläder, gjort rent handfaten, gjort rent toaletterna och bäddat om vår säng.
Packade även upp min resväska i förmiddags, bättre sent än aldrig haha!
Nu återstår det att dammsuga hallen, vardagsrummet & vårt sovrum samt skura golven.
Innan veckans slut vill jag ha hunnit tvätta fönsterna, damma av all elektronik, byta gardiner och tvätta allt som är sorterat som för litet bland barnens kläder så att jag kan lägga undan det.
Vill även ta bort sommar och vår kläder och ta fram höst kläder, främst jackor, mössor & vantar.
Jag är också ruskigt sugen på att skaffa mig en symaskin så att jag kan sy gardiner av tygerna jag köpte förra året.
Även sy något åt barnen, en fin tröja eller något.

Är ni pyssliga av er och har ni börjat städa inför hösten och vintern än?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0