Oj vad oväntat, håll tummarna nu!

Blev uppringd för några timmar sedan av någon på rekryterings fronten på Papyrus Ab.
Missade tyvärr samtalet men ringde tillbaka och pratade lite, det slutade med en intervju bokad nästa tisdag då hon ville träffa mig.
Hon berättade att dom fått in ca 120 ansökningar och av dom hade dom ring upp 10 personer varav jag var en av dom.
Det känns jätte kul att veta det!
Hon blev riktigt imponerad av att jag hunnit ta studenten rätt år, praktiserat, fött två barn och arbetat lite trots min unga ålder.

Jag vill självklart jobba om jag skulle bli erbjuden ett jobb men samtidigt vill jag inte sätta Viola på dagis i januari, det finns inte på min världskarta så vet inte hur vi ska lösa det i sådana fall.
Det jag tänker på är att om jag skulle få ett heltidsjobb med ungefär samma lön jag hade på Smålands Logisik så har vi pengar till en kontantinsamt om bara 2 år beroende på hur mycket vår blivande nya bostad kommer kosta - det lockar otroligt mycket!
Då vi helst vill ha flyttat innan William börjat skolan men annars får de nog tyvärr bli så att han får gå 6års verksamhet på en skola och lågstadiet & mellanstadiet i en annan skola.
Det brukar ju normalt ta några år att samla ihop till det verkar det som men om vi verkligen fortsätter vara duktiga med matkontot och inte drar på oss massa onödiga utgifter så är vi privligerade med att kunna spara en bra summa varje månad och som vi känner nu vill vi köpa radhus och inte villa.
Hade varit bäst med ett kväll/natt jobb men man kan inte riktigt bestämma sådant själv, de blir som de blir och vi gör det bästa av situationen!

Har jag däremot inte hittat ett arbete i december så ändrar vi planen och ändrar ansökan till dagis från januari till augusti och så fortsätter jag att söka jobb men främst helg, kväll och natt så då blir det nog ingen flytt ändå inom 2 år.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0