Kommit en bra bit på vägen idag

Idag har jag hunnit grovstäda en hel del här hemma och har kastat sopor i grovsoprummet, gått ned med kläder i källaren med William och även ställt ned granen som inte behöver stå uppe än, hunnit vika lite av de senaste kläderna jag fick av Bella och lagt in i garderoben.
Tog upp barbordet från källaren men då var det nästa problem, hitta skruvarna och en skena som behövs som vi inte har hittat än fastän jag letade igenom källaren snabbt och kollade här i lägenheten..
Så nu kanske vi inte ens kan få upp bordet som planerat och det känns lite segt framförallt om det är saker som fattas och jag tror knappast att man kan få tag i det var som helst så nu får vi kolla igenom lägenheten noggrant när tiden finns.
Packat en maskin med Williams special kläder (underställ, vantar och strumpor), torkat av i köket och satt igång diskmaskinen samt gjort välling samtidigt och nattat Viola som slocknade fort igen *peppar peppar*.
Har även fått William att städa sitt rum innan vi läste bok och han somnade också på fem röda.
Mejlade även på två annonser igår och fick svar redan idag varav ena sa att innan åtta ikväll hade fungerat men inte för oss så imorgon ska jag hämta lilla My klädhängaren som ska stå i hallen och hoppas kunna hämta den andra imorgon eller på torsdag.
 
Efter dagis så handlade jag och William så nu är kylskåpet proppfullt men om någon dag är det säkert tomt igen för yoghurt är gott fast oftast äts det gröt till frukost men är det bråttom så får det bli yoghurt.
Han har också bestämt att vi ska köra på temat Bilar inför kalaset så det ska införskaffas lite ballonger, muggar, tallrikar & servetter med det motivet och nu ska jag fundera på vad jag ska baka och vad det ska bli för tårta.
Men ska fört kolla exakt hur många som kommer och om någon är allergisk mot något så att jag vet om det i tid, fina Ebba har erbjudit sig att baka på fredag med oss.
För William bestämde i måndags att han ska vara ledig och baka med mig inför kalaset, gullungen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0