En klantig och arg mamma!

Nu börjar jag bli lite trött på William och hans trams vid matbordet, varje dag är det någonting!
Idag fick han för sig att öppna ketchupen när han höll den upp och ned över bordet och inte ens över tallriken, vägrade lyssna på mig och vad jag skulle säga om det.
Så det slutade i skrik, gnäll och tårar för hans del och han fick vara på sitt rum tills han lugnat sig och åt inte maten med oss.
Men när det gick att prata igen så åt han med Kim som ville ha mera mat och sedan såg vi på film, lyxade med kvällsmålet framför TVn.
Det är så frustrerande att han får för sig något varje dag..
Som att säga att han är mätt efter en halv tallrik, äta med fingrarna, gå på toa mitt under maten och då göra massa trams innan/efter besöket, prata jätte högt eller som en bebis, störa Viola när hon äter, kladda och leka med maten eller runt tallriken, hålla för öronen och vägra lyssna.
Det är säkert något jag glömt men det är så tråkigt att alltid få tjata om något vid matbordet!

När jag skulle stänga skåpet ovanför fläkten ramlade dessutom ett strösselpaket ut över golvet.
Det sista man vill när man redan är irriterad och han fyller år på lördag men ja Kim tog hand om det och så läste vi bok, somnade i sängen båda två & det var mycket mysigt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0