Denna eviga stress....!

Ibland vill jag bara hälla en hink iskallt vatten över Kim på morgonen så att han vaknar till snabbt.
Vi turas nästan alltid om att lämna på dagis men dom dagar vi har något planerat och måste komma iväg i tid vill jag att han går upp tidigare.
Som imorse då vi skulle till svärmors dagis och hälsa på under sångstunden, då hade det varit ultimat om han hade gått upp senast kvart över åtta.
Jag gick själv upp klockan åtta och gjorde frukost till oss tre, tog fram kläder till William, klädde på mig samtidigt och tog fram Violas ytterkläder och fick sedan stressa i mig frukosten.
Kim gick upp fem i halv nio och mitt mål var att vi då skulle börja avrunda frukosten och klä på oss ytterkläder för att jag ville vara vid dagis kvart-tio i nio.
Det gick åt skogen med min plan om vi säger så..
Åkte hemifrån nio och de strulade med kläder och fick klä på mer kläder på dagis och kvart över nio stressade vi iväg för att hinna dit till halv tio.
Vi kom precis och sångstunden var mysig & jag kände ännu mera hur jag INTE vill sätta henne på dagis i januari..
I alla fall fick vi stressa till BVC också men det var självförvållat av oss eftersom vi inte åkte tidigare.
Men det är hela sättet som gör mig såå irriterad, jag ska inte behöva göra allt för att få något att hända.
Skulle jag ligga i sängen lika länge skulle varje dag börja med stress och katastrof och barn ska inte behöva stressa för att föräldrarna inte är kapabla att ordna allt i tid!

Vill bara att min underbara karl ska vakna upp ur hans lathet koma och inse att man inte kan sega längre.
Det kommer en tid för det igen men den är inte när man har småbarn.
Det är samma sak med hans förbenade spelande och värre ändå.
Ja precis värre! Dels spelar han mycket på telefonen, datorn och TVn men det är knappt på datorn längre tack och lov.
Desto mer har det blivit på telefonen och egentligen bryr jag mig inte men jag är trött på att han fastnar så lätt och sedan har så svårt för att slita sig.
Jag önskar att när jag är borta halva dagar så ordnar han i lägenheten, tar fram för middagen och kanske packar en maskin tvätt om det behövs och sen sätter sig vid TVn och spelar.
För det går så fort att göra lite hemma innan man blir trött och seg.
Är också trött på att vi får vänta väldigt ofta tills han kan passa spelet eller att barnen inte får stå framför TVn..


Misstolka mig inte nu, han är underbar och hjälper självklart till här hemma och tar sitt ansvar men dessa saker skapar onödigt tjafs här hemma.
Sånt vi faktiskt kan undvika.

Jag vet att jag själv kan fastna vid min telefon och ägnar Facebook mycket tid men jag har faktiskt börjat fundera på att ta bort den.
Eller gå ur alla grupper jag är medlem i för ibland tar det för mycket tid och energi.
Så just nu är det något Kim brukar ta upp när jag klagar över detta.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0