Välkommen till världen Viola :) <3

Nu är Viola Kim Lara Sjögren född i raket fart.
Vaknade av jätte onda värkar 04:20 och vi åkte vid 05:00, hade turen att se en polisbil framför oss i ett rödlyse.
Så jag bad Kim att blinka på honom & fråga ifall vi kunde få köra snabbt.
Kom tillbaka och sa att han sagt "min fästmö håller på att föda i bilen så kan ni eskortera oss till Huddinge?".
Eskorterade blev vi också till Huddinge, ca 05:00 låg jag med ctg & strax efteråt fick vi ett rum.
Var öppen 6-7cm utan värk och 8cm med värk.
Blev en förlossning utan någon smärtlindring, testade lustgasen kanske 6ggr men det var inte min grej.
Bad om epidural och lagom när hon satt in nål för dropp så kände jag hur det tryckte nå fruktansvärt neråt.
Så jag halvt skrek att nu kommer hon men de var lite tröga på att förstå men när de äntligen tittade så var jag helt öppen.
Bara att krysta när nästa värk kommer sa dem.
Tror det blev 4-6 krystningar sedan var det klart.
06:16 var hon ute :') <3
Dessvärre var det betydligt krångligare och smärtsammare att få ut moderkakan då livmodern var helt slut.
Så det drog ut på tiden men wow det var värt all smärta nu när jag sitter här på rummet och tittar på henne.
Känner så otroligt mycket känslor just nu & har svårt att smälta att hon äntligen ville komma.
Jag är så otroligt lycklig och har aldrig älskat min man mer än nu!
Kändes dessutom jätte kul & skönt att Bella var med trots att hon hade firat sina 20år inatt.
En timmes sömn sen fick hon hoppa upp ur säng, klä på sig, ringa en taxi och åka hit.
Vilken morgon!


Postat av: Micaela Norberg

Grattis Grattis !!!!!!!!!!

Helt underbart tjejen!!!!

kram kram kram mmsa en bild sen!!

2012-01-08 @ 14:58:47
URL: http://micaelanorberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0