Inskolningen 30/31-1 & 1/2

Som ni nu vet så började William på dagis igen för två veckor sedan och han trivs som handen i handsken!
Själva inskolningen var si sådär, han höll på med lite dumheter till och från under de tre dagarna inskolningen var men fröknarna tog honom & förklarade gång på gång deras reglar.
Så till slut lugnade det sig men det inträffade två oroväckande incidenter under loppet av en timme på tisdagen.
Jag satt och pratade med hon som startat upp förskolan och han var ute bland de andra barnen och mormor, så bad hon honom att gå och kissa eller något men då började han tjafsa emot lite och slänger ur sig något väldigt olämpligt för en 3 åring.
Ca 30min senare gjorde han ännu en olämplig sak och sa en grej som tillhörde det han nyss gjort.
Jag känner inte för att skriva ut exakt vad han sa och gjorde för jag tycker det bör hållas inom familjen & nära vänner då det är något en 3 åring absolut inte ens borde ha hört eller förstå sammbandet emellan..
Mamma blev väldigt chockad och väldigt ledsen och det kan jag förstå men men.

Första dagen som har var där utan mig & mamma gick bra tyckte dem men fredagen var si sådär, mestadels bra men med små stunder av tjafs.
Förra veckan har gått bra rakt igenom förutm en dag då han hade varit "krigsstigen" som hans fröken kallade det för.
Han gillar verkligen dagis och hans nya vänner & fröknar, pratar så gott om dem här hemma & berättar vad de gör på dagarna.
Hans favorit fröken heter Petra och han är hennes lilla svans haha men de har sagt att det gör ingenting, det är okej att han är så om det är de han behöver för att känna sig hemma på dagis och lugna ned sig.
Så det känns väldigt skönt att han får det han behöver från fröknarna & att hon tar honom lite extra mycket.
Han har till och med läsvila ensam med henne medan de andra barnen sitter i "gropen" ( en jätte stor madrass med vägg som de ligger i med varsin kudde och filt) och lyssnar på bok som någon av de andra fröknarna läser.
Snart kommer han nog att sova under vilan för redan när jag hämtar honom vid tre så är han helt slut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0