Nu är det jullov här hemma!

Efter den trista vägen till dagis så kom jag ändå tidigt för att vara sen för jag hade trott att dom skulle vara ute.
Men när vi kom var alla snäckorna inomhus så jag fick lämna Viola i vagnen och skynda William att komma.
Behövde bara få ut honom i hallen för att kunna se Viola samtidigt, hon satt så fint i vagnen och väntade.
Vid ett tillfälle kom en fröken som stod och pratade & gullade med henne, det tyckte Viola var roligt.
Bestämde då för att han skulle ta jullov från att vi gick hem för det var fler som var lediga imorgon & jag är gärna lat och slipper gå upp tidigt och hela det där.
Tur i oturen att Wille bytt kallingar idag för de låg i en onormalt stor vit påse vilket underlättade det att få med alla kläder hem.
Sa hej då och god jul till alla och sen gick vi hemåt, känns underbart att slippa gå till dagis nu i någon vecka.
Bara få mysa hemma med barnen och göra roliga saker.
Imorgon på dagsschemat står det bus i snön, lägga in sill, åka till leksaksbutiken och STÄDA + massa mys emellan.
Helt ärligt ser det katastrofalt ut i sonens rum, men nu vet han hur det blir när man slutar städa innan läggdags.
Han var nästan tårögd och ville städa NU när vi tog upp det på tal men icke efter nio på kvällen, då får det vänta.
Det var match ikväll som han tittade på varav sen läggning och jag hoppas på sovmorgon, tidigast åtta skulle sitta fint.

Nu ska jag också sova, god natt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0