Julbord imorgon med fina mammor

Imorgon har vi mammor bestämt oss för att ha julbord efter att ha pratat om det väldigt länge, vi tänkte ta en helg för att få träffa varandras sambos men när man är flera så är det svårt att hitta ett datum som passar alla.
Så därför ändrade vi oss och tar det en vardag i lunchtid istället, ska bli kul att få se hur Carro bor för där har jag aldrig varit tidigare och vi kände inte varandra tidigare utan Mikkis har presenterat henne för oss.
William och jag åkte och handlade inför imorgon efter middagen idag så nu är det bara att sätta igång, jag tänkte laga nu under kvällen men tycker det är smartare att gå och lägga mig nu och sedan gå upp tidigt imorgon då jag såg att det kommer ta ganska lång tid.
Jag ska göra janssons frestelser och köttbullar så jag tänkte förbereda janssons och stoppa in den i ugnen innan vi åker till Kims jobb för jag ska lämna honom för att kunna ta bilen till Carro, hon bor i Huddinge så ville inte åka kommunalt dit med barnen och maten.
När vi kommit hem igen borde den vara färdig och då är det bara att steka köttbullar samtidigt som barnen leker och sedan klär vi på oss, packar bilen, åker och hämtar Vera & Viggo i kärrtorp och åker iväg mot en hejdundrande lunch.
Tänkte lägga in sill också men det hanns inte med i helgen så vi har köpt sill och det verkar som att det bara är jag & William som inte klarar av ett julbord utan sill.
Tror verkligen det kommer bli super mysigt och jag längtar så efter att få träffa alla igen men tyvärr kommer nog inte Ebba och Abbe för hon sa att han var väldigt dålig idag så om han inte blivit mycket bättre imorgon så får dom vara hemma och kurera sig.
Nu ska jag hoppa bums i säng, god natt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0