Erbjuden ännu ett jobb..

För kan det vara två veckor sedan nu(?) så ringde dom från Manpower och berättade att dom har något slags sammarbete med Scania och kunde erbjuda ett arbete kvällstid åt mig.
Det var 3-4 dagar i veckan med arbetstiderna 14:30-00:00/01:00 och fredagar 12:30-21:00 med en riktigt schysst lön!
Men då Scania ligger i Södertälje så började jag kolla hur lång tid det skulle ta att pendla och det var alldeles för lång tid och speciellt nu när man får räkna med förseningar på allt.
Ungefär 1½ timme dit på dagen och minst 2 timmar hem på natten om jag skulle åka kommunalt vilket jag skulle vara tvungen att göra tills vi köpt en till bil och annars är det trafikkaos man ska sitta i dit men det skulle självklart gå snabbare att köra bil dit.
Men Kim slutar 16:30 och ska sedan åka hem men mamma sa att hon kunde hjälpa till men det känns fortfarande som att det är mer problem än det är lönt allt besvär så jag kommer tacka nej men säga att om dom fortfarande behöver hjälp under våren så kan dom ringa mig.
För då är det inte samma problem med att pendla och tills dess hoppas jag ha hittat ett annat extra jobb.
 
Hon från Papyrus ringde samma vecka och sa att dom blivit nekade att göra den extra tjänsten hon ville eftersom behovet och ekonomin inte tillät det just nu men tyckte jag skulle ringa efter årsskiftet och även under våren, hon sa även att dom skulle ringa någon gång under våren ifall det dök upp något.
Hon sa att jag ska vara väldigt nöjd med min ansökan då hon och den andra som intervjuat/läst ansökningarna var väldigt nöjda med mig och tyckte jag gjorde att bra intryck och hon hoppades att jag skulle hitta något för att det tyckte hon att jag förtjänade.
Väldigt kul att få höra sånt från en främling!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0