Diskriminering?!

Jag får höra ganska ofta av folk att det är häftigt att jag kör sån stor lastbil när jag är så liten.
Det förvånar folk och det förstår jag, det är delvis därför som jag gillar att köra- för att jag känner mig stor då.
Men jag får också höra "kör du den stora bilen? Oj oj du borde köra liten bil istället".
Ursäkta? Ska jag köra budbil bara för att jag är liten, så kränkande!
Jag har samma arbetsvilja & kämparglöd som de stora, håriga, svettiga männen om inte mer till och mer!
Inte sjutton är det någon som ifrågasätter varför de valt detta yrke.
Jag är ALLTID trevlig mot kunderna.
Sedan har jag också fått höra saker i stil med "du som är tjej borde hålla på med något annat än detta skitiga yrke".
Nu tar jag aldrig åt mig men jag tycker bara att det är tröttsamt att få höra sånt..
Finns det någon kvinnlig läsare som har ett "manligt" arbete?


Postat av: Alexandra

Jag tycker alltid att det är lite häftigt när det kommer en trailer eller stor lastbil med släp som körs av en tjej som kommer till oss. men det är aldrig något jag skulle påpeka för chaufören. tycker det bara är kul att fler tjejer vill ha det yrket. Men förstår precis vad du menar, tröttsamt att vissa inte kan se att samhället förändras.

2012-08-14 @ 18:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0