Tagit tag i livet!

Idag har jag fått en hel del gjort för att knappt ha varit hemma.
Hängde upp tvätten från igår imorse när jag kom hem från dagis och slängde in svart då hon läckte på bärselen, sedan gjorde jag fint i köket och tog de lugnt.
Åkte till öppna förskolan som ni vet men råkade gå hemifrån lite sent så fick springa hela vägen till tunnelbanan där jag skulle möta Melissa och Nathalie.
Hann precis med tunnelban då Melissa gjorde en fuling och råkade "fastna" med vagnen så att jag hann med för hon frågade chauffören ifall han kunde vänta i typ 30sek så att jag hann ned för rulltrappan men han vägrade..

Ringde till familjerätten innan jag gick hemifrån och blev uppringd på öppna förskolan och fick den hjälp jag behövde.
Så när jag kom hem och hade laddat telefonen lite så ringde jag ytterligare ett samtal & hon ringde tillbaka efter inte ens 30min vilket jag inte hade trott men det var ju bra.
Berättade om mina funderingar och tankar kring William och saker han säger & nu väntar jag på ett samtal från någon på familje enheten om ett förmedlingssamtal mellan mig och R.
Det vill säga om han går med på det annars så har jag gjort de jag kan göra just nu.
För att prata med honom har inte varit så framgångsrikt de senaste åren eller ja någonsin för jag får alltid massa skit från honom och nu är jag trött på det & jag önskar ju att det funkade att William var hos honom ungefär varannan helg men som det är nu kommer det inte på frågan.
Eftersom jag inte vill hänga ut R på något vis så behåller jag detaljerna för mig själv.
Efter de samtalet så ringde jag till Försäkringskassan och frågade igen ifall det verkligen är 6 månader som krävs för höjd föräldrapenning och det var det.
Frågade även om det går att jobba helger i en månad och sedan heltid i fem månader och det gör de så nu kan jag söka jobb & planera vår semester utefter hur jag jobbar och när jag börjar jobba.

Ringde även han jag hade som kontaktperson på Sita när jag arbetade där två dagar i sommras men fick inget svar så ska ringa imorgon igen, ville inte lämna röstmeddelande ifall han skulle ringa upp senare när någon av barnen gnäller.
Därför ringer jag hellre imorgon igen och ser ifall det går bättre.
Har även ringt på ett jobb som en bekant tipsade mig om (hennes pappa har körningen nu men ska sluta) men han hade eventuellt redan en kille som skulle ta över den körningen.
Det lät som en perfekt körning dock, från Tumba till Strängnäs två gånger om dagen för Lotus.
Sedan lät han lite skeptisk när jag sa att jag tog studenten förra våren och varit hemma med barn sedan dess och att jag inte ens kör bil gör inte saken bättre.
Så det är tur att jag börjat söka jobb i god tid!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0