Halvtid

Tanken slog mig igår att halva min mammaledighet har gått nu.
Den 1a Juli har Kim tagit ut en månads semester och från 1a augusti börjar hans pappaledighet.
Han längtar nå otroligt efter att få vara hemma och jag tycker det ska bli kul att få jobba & få min första lön.
Men just nu funderar vi mest på hur vi ska få ihop det med att jag ska jobba och kunna vara ledig när Kim är hemma i Juli.
Det är nämligen så att för att kunna få föräldrapenning på sjukpenning nivå efter inkomst så måste man ha jobbat i 6 månader.
Det hinner jag om jag börjar i Juli men vi vill gärna åka på semester och då vill jag hellre börja jobba i augusti.
Fast då hinner jag inte jobba i 6 månader så jag ska ringa försäkringskassan och fråga ifall helg jobb räknas in i de där 6 månaderna för det är ett visst antal timmar man ska ha jobbat tror jag.
Men sånt där löser sig alltid och det viktigaste är ju att jag hittar ett jobb som jag trivs med.
Det blir förmodligen att köra lastbil men jag är öppen för allt i stort sett.
Hur har ni läsare delat upp ledigheten när ni fick barn?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0