Beställde ny bil igår! :)

Nu är nya bilen beställd och på väg hem, la ordern på bilen i onsdags och bekräftade den igår då Kims föräldrar kommit hem från Öland. Var och provkörde den också, vet inte om man får göra så men vi körde till babyland och tog en helt ny vagn (sån som jag redan har) och bad om att få prova att ställa in den i bilen då vi ska köpa ny bil. Det gick hur bra som helst och den fick plats med god marginal så nu slipper vi tänka på det. Sedan har vi bestämt att William ska sitta fram i bilen och minstingen där bak för att William gnäller alltid om att han vill se bilarna bättre och av erfarenhet så vet jag att de små oftast sover bra när man åker bil. Sedan är William den som kräver mest uppmärksamhet just nu och därför känns det bäst att ha honom fram när man kör ensam. Dessutom är det bara att byta plats om de skulle visa sig vara bättre så. Bilens färg fick bli vit för det fanns bara två bilar kvar med det paketet som vi ville ha och då slapp vi vänta i flera månader. Jag hade dock aldrig köpt en vit bil för det tycker inte jag är sportigt eller snyggt men denna bil såg helt OK ut i vit. Så nu slipper jag äntligen höra allt tjat om bil hit och dit från Kims sida för han är hur nöjd som helst med köpet och så blir vi av med den nuvarande bilen på köpet! Bilen är hemma om tidigast två veckor trodde hon och om senast en månad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0