Ett besök på SÖS

Fick en blödning igår kring fem så blev ju självklart orolig, det var klar rött..
Så ringde sjukvårds upplysningen och när jag äntligen kom fram så rådde de oss att genast åka till gynakuten och SÖS ligger närmast oss.
Blev faktiskt glad för ett ögonblick då jag fick frikort genom detta besök, behövde bara en stämpel till så besöket blev billigare för sambons plånbok & gratis i nästan ett år framöver.
Fick lämna ett blodprov & ett urinprov och prata med en sjuksköterska sedan vänta på att få träffa en läkare.
Efter ca FYRA timmar fick vi träffa en läkare!
Hon undersökte mig och gjorde ett ultraljud men allt såg bra ut så hon trodde att det kan ha varit slemhinnorna då man är extra skör när man är gravid pga det extra blodet man har.

Fick dock mer eller mindre ett utbrott när vi skulle hem vid elva på kvällen och inte kunde ta bilen hem då det var avspärrat tack vare midnattsloppet.
Blev så arg på polisen som vi pratade med att jag till o med slängde ur mig "hur mycket är böterna på om man skiter i det och åker ändå?"
Då var hennes svar att de går ju inte för det är så mycket människor & då sa jag " de får väl skylla sig själva om de inte kan hålla sig till klungan!
Sen ursäktade min man mig och så gick vi.
Fick åka kommunalt o klagade den korta biten hem.. Hormoner gör en galen ibland! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0