Volvo V70 vs Citroen C4 Picasso.

Ja som ni säkert har förstått nu så har jag krockat för ungefär två och en halv veckor sedan.
Jag skulle åka ned till en bekant i Skåne, Kristianstad faktiskt.
Så vid fem åkte jag till pappa för att hämta pappas GPS så att jag skulle slippa åka vilse när nere i skogarna och låna billaddare till mina telefoner så att ingen telefons kulle dö under vägen.
Så vid sex kanske åkte jag från pappa och sedan väntade 5-6 timmars bilresa genom vackra Sverige (som är heelt underbart att se nattetid!)ensam med några cd-skivor & sms-sällskap.
Läste såklart mina sms när jag rastade och svarade då.

Ja det gick ju rätt bra de första timmarna men efter tre kanske så kände man av att de är påfrestande att köra så länge i mörkret när man är ensam.
Efter de tre första timmarna så började jag känna av tröttheten men var duktig nog att rasta ofta istället för att kämpa och köra av vägen.
Så med lite raster och musik så gick det fint att köra två timmar till men sen när jag kom till någon äcklig väg i skogen så kände jag verkligen att jag ville komma därifrån så snabbt som möjligt och ja jag erkänner att jag inte körde lagligt hela vägen.


Men sen då när jag kom ut från den vägen och en stund senare så kommer jag till en korsning & smällde med en annan bil från höger i en vanlig fyr vägskorsning.
Tänker inte skriva så detaljerat hur det gick till och vem som gjorde fel för de vet jag inte riktigt men jag bromsade för lite/för sent och hade för hög hastighet innan korsningen.

Hur som helst så "vaknade" jag till igen och upptäckte att bilen stannat precis innan ett dike med vatten i eller om det var en liten å så jag hade väl tur att den stannade just då, jag hade kört över en refug i korsning vilket måste vara förklaringen till att vänster däck hoppat av fälgen.


Chockad som jag var så var det första jag tänkte på att kolla hur de i den andra bilen mådde & jag mådde inte bättre av att se hur förstörd hans bil var..
Eftersom jag var så chockad så kände jag ingen smärta eller någonting på ungefär ett dygn så jag var ju jätte otrevlig så fort de frågade om jag hade ont någonstans eller frös.
Så vi fick ringa polisen så hela baletten kom till platsen, brandkåren var först på plats och sen ambulanserna och sist polisen då.
Eftersom det var alla möjliga oljor på vägen efter hans bil så hade i alla fall brandkåren något att göra.
Fick åka ambulansen in till Kristianstad och låg där i fyra timmar innan Jimmy hade slutat jobba & kom och hämtade mig.
Jag orkade helt enkelt inte vänta i ännu flera timmar för att få träffa någon doktor.

Veckan efter krocken så hade jag så ont i min kropp att på tisdag natt så vaknade jag av värken och fick försöka ta mig ur sängen för att smörja in hela kroppen med ormsalva och ta nån värk tablett för att sen gå och lägga mig igen för att ens kunna gå upp ur sängen sen på morgonen.
Men det blev bättre och bättre för varje dag men om ja hade suttit stilla för länge så kändes det på en gång i kroppen.


Två veckor efter krocken så kändes det rätt okej i kroppen min nu har jag istället ont i nacken till och från..så jag var till läkaren idag och har fått smärt lindrande tabletter mot värken och jag går egentligen & väntar på ifall jag får fler syndrom som tyder på whiplash eller om jag hade tur för det är tydligen för tidigt att veta ifall krocken gjorde så att jag fick det.
Men han kände ju på nacken och sa att höger sida kändes öm, svullen & spänd.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0