Robins första fars dag var igår..

och jag tror att han uppskattade att jag tog William så fort han vaknade, sa att han kunde somna om och så väcker vi honom när frukosten är färdig.
Så medan han låg och drog sig i sängen bakade jag scones och jr kröp omkring och lekte som vanligt, men efter ett tag tröttnade William på att inte få sin frukost så jag fick göra gröt samtidigt & då när han skrek/gnällde lite kom hans farmor (väckt antar jag) störtandes mot honom & frågade varför han skrek, men då bad vi henne att gå och lägga sig igen eftersom jag höll på i köket och hon fick inte se vad jag pysslade med förens det var färdigt.
Sen när sconesen var färdiga åt vi tre som går upp rätt så tidigt frukost och Robins mamma tyckte de smakade gott så jag lyckades med dem.
Robin är inte mycket för alla dagar hit och dit eftersom det är så många & jag kan hålla med honom till viss del, det är ju inte vad man gör för god gärning en enda dag som räknas det är ju hur man är mot varandra varje dag som räknas sen kan det vara mysigt att ha just en dag att visa extra mycket uppskattning på men all hysteri att man ska köpa saker på alla dagar vi har är lite överdrivet tycker vi.
Så min & Williams enkla gest var att baka scones och göra frukost till mannen i vårt hus (lånade hus då eftersom vi båda bor hemma).

När jag var hos frisören i lördags pratade vi också lite om fars dag och så,
men tänker man någonsin tänkt på alla barn som av någon anledning inte får fira fars/mors-dag hur känner inte de varje gång det är en sån dag?
Tänk på de barn som inte har det bra hemma men som ändå tvingas spela upp sig under just den dagen, som kanske måste rita pappa en teckning eller ge han något fast han alla andra dagar kanske våldtar/antastar/misshandlar sina barn...
Då de tjatar om alla present-tips och nedsatta priser på fars/mors-dag presenter på tvn och varför ska man köpa något? Det handlar bara om en dag, man ska visa respekt mot sin far varje dag inte bara en dag om året.
Jag är tacksamma över att du valt att delta i våra liv och ta det ansvar som kom med graviditeten även om de tog ett litet tag. Du är en bra pappa Robin <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0