varning för otrevliga busschaufförer linje 173

Jag blir så irriterad, jag och mamma hade gått omkring i Kungens Kurva och skulle på bussen hem och då stod det en vagn på barnvagnsplatsen längst fram i bussen och vi ställde oss bredvid men vår vagn har inte handtag som går att vika upp och ner utan de går att göra så de blir längre eftersom Robin är ganska lång.
Så då stack ju handtaget ut en bit i mittgången och då satt busschauffören och stirrade på oss i spegeln med solglasögon på sig och efter ett tag sa han något i stilen med "jag får inte köra när något blockerar mittgången så då kan du inte du åka med" med den mest otrevliga attityd jag hört.
Då gav mamma igen med att "men att väga tvåhundra kilo och stå i mittgången går bra?!" det hade han inget svar på.
Så frågade mamma lite stressat men ändå snällt ifall det fanns plats på den bakre banvagnsplatsen och inte en själ kunde svara på frågan och jag hade William i famnen då han inte ville sitta eller ligga i vagnen, så jag gick bak själv och kollade och det fanns plats. Så då tog vi på vagnen där men det var fruktansvärt trång eftersom det stod en till vagn bredvid.

Det som var så hemskt var att när han tog en rondell så körde han tillräckligt snabbt för att vagnen skulle glida ut från platsen och nästan tack & lov få tag i vagnen, men busschauffören sa inte ett skit?! hur nochalant är inte det.
Tänk om William hade legat i vagnen ? :O :S
Sen var den en tjej som hade en pirra med två tunga lådor och något mer på som ställde sig där dörrarna är och antagligen skulle vänta tills en av barnvagnarna där framme skulle av så att hon kunde ställa sig där, men då sa han i mikrofonen att hon inte kunde stå där på grund av brandrisken och att det är en nödutgång så hon fick kliva av.
Sen var det en gammal gubbe med en sån där sak som man kan lägga ner mat i (vet inte vad en sån kallas) och gick på där barnvagnarna går på för smidighetens skull men nej då han fick vackert gå av för att gå på där framme.

Kan nästan tro att han fick extra betalt för att vara dryg och det konstiga är att det är väldigt ofta busschuförerna på linje 173 Skärpnäck-Skärholmen och tillbaka är otrevliga när jag har åkt. Om inte det så är de ofta försenade eller alldeles för tidiga, börjar ju fundera på om man har samlat så många tråkiga chaufförer som möjligt på just den sträckan.

Postat av: sanna

Som det ser ut nu så blir det vaginalt.. den lille ligger nedåt och allt! Så om det inte blir något problem så blir det vaginalt :)

2009-05-20 @ 21:30:06
URL: http://sannahyden.blogspot.com
Postat av: Anonym

busschaffisarna är otrevliga här med och jag får jämt stå och hålla fast vagnen för den flyger i väg i kurvorna.. och de är farsta! ush..



ah jatg ska fortsättaplugga nästa höst :)

2009-05-20 @ 22:02:24
URL: http://alfis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja! Alltså måste man köra så där snabbt?! :S



Ah, jag ska nog plugga något inorrtälje, har inte bestämt vart någonstans ännu, men vill iaf jobba inom webbdesign senare. vad pluggar dudå?

2009-05-20 @ 22:37:34
URL: http://alfis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0