Nykomling till denna blogg ?

Har tänkt på att ni som inte följt med från början kanske undrar lite om vad jag är för typ och det kan ni läsa om här.

Hej jag heter Anamaria och går första året på gymnasiet, STFG (stockholms transport & fortdonstekniska gymn.) läser transport. Hann gå en termin i skolan innan William föddes så nu under mammaledigheten har jag fortsatt mina studier och behöver alltså inte gå om ettan utan hoppar in i tvåan. 
Min skola var tog beskedet om att jag väntade barn när jag började där väldigt bra och tog hänsyn till att jag inte hade samma energi som alla andra när magen började bli stor. Men jag var väldigt pigg och gick i skolan till slutet, det sista jag gjorde i skolan var att kränga däck, balansera däck och byta bromsar och tre dagar senare föddes han och de flesta var väldigt imponerade över att jag orkade göra så mycket fast magen var så stor. STFG är väldigt tillmötesgående om att jag har valt att skaffat barn så här tidigt och kommer på bra lösningar om hur jag ska plugga samtidigt för att uppnå de resultat jag vill ha och när jag kan göra prov.
I början var jag jätte oroligt för att min nya klass och lärarna skulle frysa ut mig och göra så att jag hellre ville vara hemma men den oron var helt onödigt, min klass tyckte och tycker det är jätte kul och lärarna stöttar mig till 110% och det är det inte alla skolor som gör!


Är tillsammans med mitt livs kärlek och idag är allt underbart även om det inte var det för en liten period då vi hade en liten kris, Robin är Williams pappa och tar studenten om en månad så eftersom ingen av oss har något arbete så bor vi hemma.
Jag och william hos min mamma & syster och han hos sin mamma & lillebror.
Tanken är väl att så fort vi har råd så flyttar på ihop, vart är inte besämt än men till en början blir det i Stockholm men om några år blir det nog några mil ifrån Stockholm. Jag är 17 år och min pojkvän är 19år och vi är inte förlovade än, behöver inte stressa med sånt tycker vi.



Blev gravid som 15åring när jag fortfarande gick i grundskolan och hade det riktigt besvärligt med illamående från vecka 6 till vecka 14 och blev faktiskt inlaggd på Karolinska Huddinge i tre dagar för att vätskas upp, då jag var helt uttorkad. Fick några tabletter mot illamåendet och det försvann helt i vecka 17½.
Så jag fick ingen drömstart på graviditeten då jag gick ner 8kg och än idag väger jag inte lika mycket som innan jag blev gravid. Eftersom jag var så vältränad innan jag blev gravid så blev jag inte tjock förens i månad sju säkert.
Kan väl säga att William är halft planerad då vi slarvade rejält med preventivmedel och körde i säkra perioder, vi hade pratat lite om barn men det var verkligen inte meningen att det skulle bli så tidigt. 
Vi fick reda på att jag var gravid i vecka 6efter utebliven mens och direkt efter det kom illamåendet.
Inte nog med att jag var så himla illamående jag blev hur känslig som helt och misstolkade minsta lilla & kunde bli ledsen över nästan vad som helst och det skapade också en del onödiga bråk mellan Robin & mig. Inte riktigt någon förstod att jag hade så mycket hormoner att jag själv såg mig som en riktig gnäll kärring.

Kan inte säga att någon av våra familjer blev överlyckliga över graviditetsbeskedet men i nu läget så är alla glada och tycker William är underbar!

I min blogg så är jag mig själv och ingen annan, jag skriver om mitt liv och allt som hör till det så som skolan, mamma grupper, lång promenader, dåliga  dagar och min familj och självklart om William & hans utveckling!

Har ni några som helst frågor så ställ dem, svarar gärna!
Och kommentera mera, det är roligare att blogga när ni läsare kommenterar och jag ser ju ändå på statistiken att ni läser min blogg så då kan ni lika gärna lämna ett litet spår..
Tack för att ni läser min blogg, puss på er.


Postat av: Erika - Miliam & Miltons mamma <3

Sv: Tack tack :) Vi är båda 18 år bara, men vi klarar det fint trots den unga åldern :):)

2009-05-19 @ 15:39:01
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/
Postat av: Anonym

vart kommer du ifrån?

2009-05-20 @ 22:38:37
Postat av: 17år & studerande mamma

Colombia, jag är adopterad.

2009-05-22 @ 23:18:33
URL: http://anamariaj.blogg.se/
Postat av: zeyno

Jaha, jag trodde du var halv svensk :P alltså rent biologiskt

2009-05-25 @ 20:03:47
Postat av: n

Hej! jag har läst din blogg ett tag och jag tycker den är så himla fin, jag skrattar ofta och blir lite tårögt ibland. du verkar vara en jätte bra mamma! det tycker jag verkligen.

2009-05-25 @ 20:50:56
Postat av: 17 år & studerande mamma

re zenyo: nej blev adopterad när jag var ca 5månader gamal.

2009-05-25 @ 21:54:02
URL: http://anamariaj.blogg.se/
Postat av: 17 år & studerande mamma

Hej vad kul att du tycker min blogg är så bra, det är super kul att få höra sånt!

Tack så snällt sagt :)

2009-05-25 @ 21:56:15
URL: http://anamariaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0