fått något gjort

Hittills idag har jag myst med min förkylda plutt, sovit, städat, diskat-duschat-diskat igen och gjort rent brödrosten & nu ska jag försöka plugga innan plutt vill ha mat igen. Han har faktiskt sovit i sin säng i ca 40min efter att jag la ner honom för först sov han en stund i famnen då jag kollade på tv. Känner mig mycket bättre idag fast ja har lite hosta nu och det hade jag inte igår, men ja känner mig mycket piggare så ja hoppas att jag är frisk snart.
De är lite små kul att vara mammaledig faktiskt kanske verkar lite gammaldags att tycka de är roligt att stå i köket som en annan hemmafru men ja gillar det faktiskt, de är bättre än ja hade trott det skulle vara men jag tror inte att jag bara skulle kunna vara hemma, städa, laga mat & diska jämt. Men de är lite mysigt ändå att lyssna på radio och diska medans william ligger i sängen och sover, gillar när man får något gjort under dagen.
Och sen när man flyttat hemifrån och wille kanske sitter och leker i sitt rum medans man själv står vid spisen & lagar middag och väntar på att mannen ska komma hem, hur mysigt är inte det ? att göra saker för den man älskar som att laga middag och diska och veta att han uppskattar det :)

Nu när mamma äntligen bestämt sig för vilken tv-möbel hon ville ha så fanns den såklart inte i den färg vi ville ha så då gick hon till IKEA idag och då hittade hon en annan möbel som fungerade lika bra och som fanns i den färg vi gillar- så nu äntligen kanske de blir lite ordning och reda på tillvaron.

Så under helgen har jag faktiskt fått en hel del gjort, nu gnäller lillen lite så ja misstänker att det är dags för mat så då ska han få näsdroppar innan han får mumsa i sig lite mat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0