bebismassage :) oh så skönt

Igår glömde jag ställa klockan på väckning så det var ren tur att mamma väckte mig kvart i nio, fick skynda lagom mycket och hann i väg i tid och kom bara 5min sen och missade inte massagen.
William gillade bebismassagen och vi fick med oss ett häfte hem med övningarna vi gjorde så idag köpte jag bebisolja till de kommande massage stunderna vi ska ha här hemma & sen tänkte jag lära robin hur man gör, för då kan han knyta band til william genom en mysig massage stund när de känns som ett bra tillfälle för båda.
Och då robin ska ha william på lördagen medans jag jobbar under LG Hockey Games så är det ett ypperligt tillfälle !
Läste för den delen att de döpt om Globen till Ericsson Globe och ja måste säga att de inte låter så himlans tjusigt och ja tycker nästan det är onödigt att byta namn på Globen menmen.
Jag skulle ju egentligen åka skidor på torsdag i Kungsberget med skolan men de blir nog lite jobbigt eftersom de är så långt ifrån william och det är ju inte bara att åka hem om ja det skulle behövas, så jag får väl åka nästa år istället.


Sen har jag köpt en ny bröstpump idag, det blev en Philips Avent inkl förvaringsset för 600kr precis lagom mycket pengar för mig som inte har någon vidare ekonomi. Några stycken från mina mamma grupper använder Avent och de är alla nöjda med den så jag hoppas att jag också ska bli nöjd med mitt köp.
Jag har ju en annan handpump som jag fått av mammas vännina som är vän till familjen, den är från apoteket och enligt mig inte så smidigt om man vill ha ut en större mängd på kort tid så därför köpte jag en till pump.
Robin har äntligen gått med på att testa föräldrar rådgivning och det glädjer mig, vi har turen att få en tid redan nästa vecka och det är Adam från unga mamma gruppen som arbetar med föräldrar & par-rådgivning.

Nu måste jag kila, plutten gör ledsna läppen och det innebär att han i värsta fall blir jätte ledsen och även om han inte gör det är det fruktansvärt att se på honom när han gör den minen.
Han har blivit riktigt mammig nu under senaste veckan, inte ens min mamma duger längre och de känns lite häftigt och mysigt men samtidigt lite små jobbigt att ingen annan kan lugna honom på samma sätt som jag kan.
Sen har vi börjar sjunga barnvisor för honom och hans favorit just nu är Imse Vimse Spindel :)

Postat av: em

aaw så söööött! :)

2009-02-02 @ 23:06:18
URL: http://hwleh.blogg.se/
Postat av: anamaria

haha mm ;)

2009-02-03 @ 11:50:47
URL: http://anamariaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0