Pedantiskt rent och söndagsmys med älskling..

Nu har jag dammsugit alla rum förutom mitt pedantiskt noga och när jag får tid över ska jag skura golven, sen har jag diskat två gånger, sorterat sopor & pantat burkar.
Under tiden fluffade min syster kuddarna i soffan och la dem snyggt så nu ser det helt okej ut, som det ska göra helt enkelt.
Så nu har jag hunnit med en hel del under den tid William sov bredvid mamma.
I veckan blir det nog till att äga någon av eftermiddag/förmiddag eller kvällen beroende på när jag ska vara och köra, till att rensa garderoben och sortera ut för litet, oandväntbart, kläder som går att sälja och kläder jag kan kasta så slipper jag stå och leta kläder i en halv timme varje morgon eller när jag ska någonstans.
Ne nu är det dags att fundera på vad jag eller mamma ska laga för middag för nu ska William få Flygande Kalle till middag.
Det känns som att hans matvägran börjar ge med sig, men det går inte fort men huvudsaken är att han äter över huvudtaget.

Under tiden jag ska äta middag och dammsuga mitt rum pedantiskt noga ska jag längta tills Robin kommer så att vi kan ha söndagsmys, vanligtvis heter det ju fredagsmys som i reklamen.
Men bor man inte ihop är varje kväll mys-kväll i alla fall hemma hos oss och nej vi vräker inte i oss chips & godis bara för det. Lite kvalitets tid efter att William somnat räcker gott och väl som mys för oss, känslan av att få se på tv utan att någon ålar omkring och sliter i ens tutta är guld värd.
Förut trodde jag att ja aldrig mer skulle få se på tv i lugn och ro men jag förhastade mig nog där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0