Övningsköra personbil

Idag ska jag övningsköra med pappa, övningskörde för första gången med Robin i Småland. Helt ärligt tycker jag nog att hans bil är lättare att köra med fast den är större,tyngre och klumpigare men det kanske känns så bara för att pappa har en kombi. Fick testa att övningsköra när jag var ca 13år då min syster började övningsköra men det var inte seriöst, nu däremot känner jag pressen av att hantera pappas bil utomordentligt eftersom hans bil är ny och nylackad på huven och taket.
När jag övningskörde Robins bil råkade jag backa in nosen i staketet lite lätt men de blev bara lite röd färg på kofångaren som gick att tvätta bort med en tvättsvamp, släppte upp kopplingen för snabbt så nu vet jag det till nästa gång att göra det långsamt.
 Blir en liten bild på hur det såg ut.
Jag blev faktiskt förvånad över att Robin inte skällde ut mig men han skrattade lite och tog ett foto sen sa han väl typ "det är sånt som händer", vilken pojkvän man har!
Vi körde absolut inte på någon större väg! utan på en liten okörd väg mitt ute i skogen så ni får inte tro att vi inte är orädda om hans körkort eller om mitt som jag ska ta.
Men han var förvånad över att det gick så bra att hitta dragläget, motorstopp en gång har jag för mig.

Vecka 35-36 ska vi ha en intensiv period i skolan då de räknar med att vi har all kunskap som behövs för B-körkortet för att kunna fåbörja vår utbildning och övningsköra lastbil.
Så nu blir det till att övningsköra med pappa så fort han har tid och det passar mig att lämna William hemma, känns lite hemskt att övningsköra eftersom jag värnar om miljön men samtidigt vill jag ha mitt körkort och då går det ju åt lite extra bensin men sen kan jag väl gottgöra det med att skaffa mig en miljövänlig bil.

Igår kollade jag på Volvo 855 2.0L motor och hittade en jätte fin och väkskött bil som hade gått 19000mil men då var den precis såld, vilken osis! Robins 850 har ju gått 20100mil nu bara för någon dag sen så vi ska byta kamrem så snart som möjligt men jag vill att vi ska skaffa kombi, mycket rymligare än en sedan fast visst vi får in barnvagnen utan problem och packning.
Vi lyckades åka till Småland utan att lämna massa saker hemma men ändå och Robin skulle säkert vilja ha en kombi (det låter i alla fall som det när vi pratar om det) men det är de att han har skött bilen hur bra som helst sen kan köpte den och han skulle bli förstörd om han köpte ner sig så vi väntar nog ändå med bil tills det är absolut nödvändigt.
Synd bara att hans bil äter bensin som en annan dricker vatten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0