Jag blir så upprörd!

Det här en en av många saker som rör mig och gör mig djupt upprörd!

Mamma och jag hade varit i Skärholmen som jag skrev tidigare och handlat frukt/grönsaker & lite mat. Står som vanligt och väntar på att bussen ska köra fram och vi får plats i främre barnvagnsplatsen med en liten sulky bredvid.
Bussen startar och kör iväg, kollade lite snabbt vem som körde bussen och såg att det var en tjej så jag tänkte okej skönt en lugn hemfärd. För att oftast  när det har varit en tjej som kört den buss vi oftast åker med så går det lite lugnare än när det är en man/gubbe som kör.
Fast hon var inte alls som jag hade förväntat mig, kör nästan som en rallyförare och då händer det som är alla mammors mardröm antar jag.
Hon kör in i en rondell enligt mig, alldeles för fort, så barnvagnen välte!
Hjärtat hoppade upp i halsen och jag kände mig nästan som en överkokt spagetti.
Det var ju bara ren tur att jag hade en sådan reflex att jag fångade vagnen innan handtaget slog i golvet och ännu mera tur att William av någon underlig anledning inte fattade att vagnen välte för att jag ställde upp den så snabbt.
Annars hade ju han blivit jätte ledsen och jag hade varit tvungen att ta upp honom.

Nu kommer det värsta.

Kvinnan som körde bussen sket i det!
Hon bokstavligen stuntade i att det var något som lät lite underligt under hennes tur, hon kollade inte ens i spegeln? eller frågade om det gick bra?
Att min son hade kunnat slagit huvudet i golvet eller ännu värre slungats ur vagnen brydde hon sig inte om eller det tror jag inte för hon körde vidare i samma hastighet.
Pappan som hade sulkyn bredvid höll självklart i hans vagn resten av resan.
Men att man kan vara så iskall, har hon inte hört talats om medkänsla?

Det där gjorde hur som helst att jag blev fruktansvärt upprörd och fick lust att ringa upp busslink & skälla ut dem över telefon!
Men mamma fick mig att lugna mig och jag tog ut ilskan genom att övningsköra & det gick strålande.
Fast till nästa gång ska jag spänna fast vagnen med alla möjliga rep för att vara på säkra sidan, ska det verkligen behöva vara så?!

Postat av: Mattias - Jolines pappa

2.3l är den största om du ska ha turbo :P men det är ju 226 HK orginal så den går bra.. Jag kommer inte ihåg vad det är för märke just nu men det är nå billighets typ rusta eller nått som var med i bilen när jag köpte den hehe.. men det är bättre än inget :)Men jag ska iaf byta till 855 t5 för det är snyggare med kombi och då kan jag bygga en ny baslåda med lite bättre bas och få plats med vagn :)

2009-08-03 @ 23:24:08
URL: http://pappamattias.blogg.se/
Postat av: Mattias - Jolines pappa

Jo man kan ju inte spela för högt när hon är med i bilen. Men när jag åker själv och med kompisar så är det kul om man kan spela :) Funderade på xc70 jag med ett tag istället för 855 men jag tror jag håller mig till 855 t5 för det är större motor och turbo och jag kör mest i stan så :)

2009-08-03 @ 23:56:30
URL: http://pappamattias.blogg.se/
Postat av: Mattias - Jolines pappa

Nej jag bor i bollnäs, ca 28 mil norr om sthlm.. Det sitter en 2.4l turbo motor i xc70, men den har inte så stor turbo så den har ca 193hk :) Bor du i sthlm eller? :p

2009-08-04 @ 18:58:03
URL: http://pappamattias.blogg.se/
Postat av: Mattias - Jolines pappa

Aa dom saltar vägen här tråkigt nog :P Ja det är rätt mycket skog, men det är mysigt :) varför vill du bo i norra sthlm då?

2009-08-04 @ 23:03:58
URL: http://pappamattias.blogg.se/
Postat av: Hehe okej

2009-08-05 @ 13:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0