Denna overall valde jag bort

Som jag skrev lite hastigt i morse så efter att jag och lillan hade lämnat storebror på dagis så gick vi upp till centrum för att ta bussen till Fruängen där vi skulle möta mamma.
Hon gick in i barnbutiken i Fruängen för att kolla efter overall igår åt mig och hittade faktiskt två stycken, en Didrikson (den man kan förlänga) och en Isbjörn Of Sweden men då jag inte ville säga vilken jag gillade mest över telefonen så frågade jag om hon inte kunde få lägga undan dom.
Det fick hon så därför åkte jag och tittade & klämde på dom idag, räckte faktiskt med att titta på de olika overallerna och hur dom såg ut för att jag skulle välja bort Didrikson.
Dels för att den inte är figursydd så som Isbjörn är och sen för att den var ful & tråkig i den färg som finns kvar och för att jag hört mig för och fått höra att Isbjörns vattentålighet är bättre.
William är ganska lång & smal så därför tror jag den jag köpte kommer passa bättre, han provade den sedan när vi kommit hem och visserligen är den väldigt stor för honom nu men det syns även nu att den sitter rätt bra efter kroppen.
Så jag hoppas verkligen att han har växt tillräckligt mycket för att kunna ha den nästa vinter annars får jag tyvärr sälja den vidare om det inte skulle gå att spara den ännu en vinter.
 
Didrikson overallen såg ut ungefär som på bilden (minns inte modellen)
 
 
Men nu funderar jag lite på två delat set, vilket märke är bäst där och vad har ni för erfarenheter?
Ja jag är ute i väldigt god tid men de är lika bra det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0