Summering av 2012

Det är verkligen helt otroligt hur mycket som hann hände under 2012 och jag känner mig lite för lat för att skriva ett vanligt inlägg om det så jag tänkte göra en punktlista istället.
Men självklart har det hände fler saker än det jag kom på just nu och de kanske inte har varit så dramatiskt som det framstår, eller så har det faktiskt varit det men jag försöker förtränga det haha!
Det har varit mitt bästa och sämsta år på samma gång.
 
  • Nådde milstolpen 1 år tillsammans
  • Viola föddes, i raketfart från första värken
  • William började på nytt dagis
  • Vi hade oturen att han blev svartsjuk & trotsig = jobbigt första tiden som 2 barnsföräldrar
  • Gick på derby med barnen
  • Gick på bröllopsmässan
  • Kim fyllde år och sen fyllde jag år och efter det så släppte vi bomben, att vi skulle gifta oss
  • Planerade allt, köpte alla kläder & skor, fixat lokal & tårta, fixat tid hos frissan
  • Sömnbristen orsakade massa smågräl vilket ledde till större bråk som ledde till..
  • Ett inställt bröllop...
  • Levde i en mardrömm ett tag och ville inte inse att sånt som bara händer på film hände mig, jag förtjänade verkligen inte det kände jag då.
  • Avboka de som behövdes, berätta för familj & släkt att vi ställt in bröllopet
  • Hamnade i en rejäl svacka efter det, mycket bråk & tvivel på oss
  • Prat om syskon, när vi ska gifta oss men kom inte fram till något vettigt
  • Började jobba för första gången i mitt liv!
  • Kim var pappaledig
  • Vi var hemma tillsammans i 3 månader innan han gick tillbaka till jobbet
  • Testade parterapi/familjerådgivning á la Sanna & Daniel
  • Tog oss igenom det värsta och började få det bättre och bättre
  • William fyllde 4 år!
  • Viola var med om sitt första nyår men sov såklart då
 
Just nu är bröllop & syskon våra icke samtal, alltså sånt vi inte pratar om för att vi är inte ense någonstans just nu och då är det bättre att undvika de ämnena för att slippa bli osams.
Men idag har vi det väldigt bra faktiskt och är lagom lyckliga, njuter av livet & sätter upp små mål för att få känna oss duktiga, teamworket finns där på ett helt annat sätt än tidigare och jag känner inte alls att Kim särbehandlar barnen som jag kände förut.
Med andra ord så kan kärlek ta en igenom det mesta, om man vill.
Vår stora plan just nu är att spara så mycket pengar som möjligt för att kunna köpa inom 3-5 år & just nu lutar det åt radhus och det förutsätter såklart att jag har en inkomst så att vi kan spara som tänkt annars tar det väl flera flera år.
Hade egentligen redan velat flytta innan William börjar i skolan men det känns bara möjligt om vi vinner på lotto!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0