Sugen på en ny vagn!

Nu har jag haft min trogna Brio Happy Kombi i lite mer än 4 år och den levererar fortfarande, den är i fint skick och har varit en perfekt första vagn då den haft allt jag begärt.
Skönt bra gung, stor varukorg, lättvikts chassi, teleskophandtag, fyra fasta punkteringsfria hjul, fullt liggläge, ingen ergonomisk sits, vändbar sits & en lätt, gott om utrymme i sitdelen och bra suflett.
 
Min vagn är dock röd och har annat tyg, som ni ser på understa bilden är den stor ihopfälld utan sittdelen så den blir ännu större med den på..
 
 
 
Men nu är jag på jakt efter något lite smidigare men som fortfarande är skön att köra.
Jag funderar just nu på antingen Brio Go(övre bilden) eller Teutonia Be You(nere bilden)
Båda vagnarna har svängbara hjul som kan låsas om det skulle behövas och på Go 2013 kan man byta till vinterhjul som ser ut som de stora hjulen.
Båda blir mindre än min nuvarande vagn ihopfälld även med sittdelen på (hittade ingen bild på en ihopfälld teutonia med sittdelen på) och tar alltså mindre plats i bilen.
Båda har knäledshandtag och det längtar jag efter då jag är trött på att bussarna är så dåligt konstruerade att folk går in i handtaget på vagnen när de ska gå förbi..på lång sikt kommer det göra chassit skevt då det är ett lättviktschassi i aluminium.
Med dessa handtag fäller man enkelt bort det mot vagnen så sticker det inte ut i gången.
 
Det negativa med Brion är den ergonomiska sitsen då jag inte är så förtjust i dom, fotstödet inte vara i plant läge, jag har läst att det beror på att om det skulle vara det så hamnar barnets nacke i negativt läge pga av stötdämpningen och skulle man ändra det så skulle stötdämpningen drabbas.
På Teutonian så är det vanlig sittdel med fullt liggläge så det blir som en rak linje
En negativ sak med Teutonia är att många verkar ha fått problem med bromsen och min syster säger att många kommer inte och reklamerar vagnarna..även om inte jag skulle köpa en vagn med problem så känns det ändå si sådär att veta det.
Hittills har jag inte hört någon klaga på sin Brio Go.
 
Det lutar just nu åt Brion men jag vill få med Kim så han kan klämma lite och bilda sig en uppfattningn om vilken han gillar mest så ska försöka hinna med det i helgen.
Isåfall hoppas jag att de går att få tag på svart chassi och gult tyg på sittdelen!
 
 
 
 
Vilken tycker ni verkar bäst och vilken skulle ni välja och varför?
Eller skulle ni hellre välja någon helt annan vagn, kom gärna med tips då jag inte alls är den som byter vagnen kors och tvärs!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0