Så priviligerad man är, känner mig lyckligt lottad!

Idag var jag och Viola med halva dagen på dagis fast det var inte alls tänkt så när jag gick hemifrån utan det blev lite spontant sådär.
Det var skridsko utflykt på schemat idag och jag hade bara tänkt lämna som vanligt men när det var fler föräldrar där som stannade och tänkte gå med så ville jag inte vara den som gick hem utan vi stannade och det var så mysigt!
Synd bara att jag inte hade tagit på Viola overall och skor för hon kunde ju inte komma upp utan råkade somna i vagnen innan lunchen så det blev jätte tokigt med vilan, för hon sov dessutom en kortis när vi hämtade på dagis.
De var verkligen roligt att få vara med när några av barnen åkte skridskor för första gången och det var så roligt att se hur duktig William har blivit på att åka skridskor sen första gången vi åkte.
Nu åkte han utan klubba och puck & innan så pratade vi mycket om att det kan kännas svårare nu när han kommer åka utan det men ack så fel vi hade, det gick som en dans och både jag och dom andra blev imponerade över hans åkning.
Funderar på att sätta honom på hockeyskola nästa säsong för nu är det för sent och detta år lär jag honom mer än gärna själv.
 
Att bara sådär kunna få vara med på dagis är för mig otroligt lyxigt, att inte behöva ta ledigt från jobbet eller få höra sånt här i andra och tredje hand och kolla på något framkallat foto i efterhand, att få vara med och dela såna här upplevelser med honom är så himla värdefullt.
Nästa tisdag ska dom åka skridskor igen och då ska jag förbereda bättre, ska ta med mina egna skridskor och en liten matsäck till mig och lillan, klä Viola så att hon kan vara uppe ur vagnen och ta på mig ännu varmare kläder.
Jag hoppas verkligen att jag kommer kunna få vara med Viola på samma sätt när hon går på dagis och att jag har hittat ett bra jobb med bra chefer så att jag inte behöver missa allt dom gör på dagis såsom lucia, temadagar & andra tillställningar.
Det är jag också otroligt tacksam över, att jag har möjligheten att vara hemma med henne längre än jag hade med William och har jag tur kan hon vara hemma ända tills 2 ½ år om jag hittat ett helg jobb innan sommaren.
 
Önskar verkligen att fler hade möjligheten att vara med deras barn någon dag dagis för det är så himla uppskattat av ens barn, dom andra barnen och fröknarna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0