Mys middag med mamma och pappa

Jag hade ringt och bjudit över pappa på middag efter jobbet för att jag trodde att han jobbade i Nacka men när jag ringde hade han jobbat hemifrån idag så det blev upp till honom att bestämma hur han ville göra.
Han frågade då om han var den enda och då sa jag ju att jag hade tänkt att han kunde få mat i magen på vägen hem från jobbet så jag hade inte frågat mamma men det slutade i alla fall med att båda kom över.
Men jag sa ingenting till William så han blev jätte chockad när det ringde på dörren och mormor stod där och precis efteråt såg han morfar för han sprang in i köket och ropade "mormor är här!" med världens största leende på läpparna och lycka i ögonen.
Det var väldigt mysigt och mycket uppskattat från allas håll, Viola fick smaka tacos för första gången idag och det precis som allting annat hon smakat slank ner i magen utan klagomål.
Tack för idag mamma och pappa, ni är välkommna fler gånger!
 
Efter middagen hjälpte mamma mig att hänga och vika tvätt för då var jag helt slut och tog en snabb vila i sängen.
Hade satt på film som William tjatat så mycket om och idag blev det Dom tre små grisarna, kvällsmålet serverades framför TVn för att han skulle få se klart på filmen.
Bestämdes även idag att grabben ska sova hos mamma från imorgon tills söndag så vi kanske ska höra med Kims familj om dom vill ha Viola så vi kanske kan hitta på något bara vi någon av dagarna men får se hur det blir med det.
När det var dags för sängen bad han mormor att läsa bok och dom hann läsa halva boken innan de var tvugna att åka hemåt för att parkeringstiden gick ut och klockan hade blivit mycket, så jag läste vidare när dom hade åkt och efter att jag hade nattat Viola.
Hon måste ha varit helt slut för hon gnällde inte en enda gång efter att jag la ner henne i sängen så jag misstänker att hon somnade riktigt snabbt, innan åtta var det tyst och strax efter åtta hade prinsen också slocknat.
Höll själv på att somna bredvid honom men bestämde mig för att gå upp och få något gjort istället.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0