Det här med att välja barnvagn...

Efter att jag hade köpt overall med mamma så gick vi och mätte Violas fot som är 11,3cm just nu och såg på mätstocken att hon har runt storlek 20.
Vilket stämmer väldigt bra så nu ska jag mäta skorna någon annan dag och kolla så att dom inte är försmå eller förstora.

Sedan hade vi sån tur att bussen mot Kungens Kurva gick utanför butiken och efter cirka fem minuter så då hann jag kolla vagn idag ändå.
Men jag tycks aldrig kunna bestämma mig!

Var helt inne på en Brio Go tills jag klämde lite på Brio Smile och tvekade på att Go är längre än Smile fast Smile har inte alls samma gung eller är lika lättmanövrerad som Go är..
Sen börjar jag även fundera på vad jag vill ha för vagn eftersom hon ändå är 1år nu.
Kanske borde vänta tills sommaren och köpa en Bugaboo Bee+ för den är ju lätt, liten, smidig(?) och har vändbar sits.
Men nackdelen är att den inte är så ombonad som min nuvarande vagn & hur är hjulen?
Fick även upp tanken på en Bugaboo Donkey i mono läge (som singelvagn) men tvekar då jag inte är ett fan av deras sittdel men och andra sidan har jag inte testat den med Viola i..
Sen är det ju priset på den, fast de kanske den är värd eller inte?
Ska nog åka och klämma på den någon dag i alla fall för sakens skull annars kommer det störa mig.
Lägger upp bilder på alla olika vagnar i nästa inlägg.

Wow alltså om Kim skulle veta hur mycket tid jag lagt ned på det eventuella vagnbytet skulle han tycka jag var knäpp.
Men för att män ska förstå detta så tänk att det är som att köpa ny bil.
Tror inte jag behöver säga mer än så, för man köper knappast första bästa bil!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0