Älskar dagar som dessa!

Har återigen haft en väldigt bra dag, var dock väldigt seg när jag vaknade och fick Kim att fixa frukost till William men han segade så det slutade med att vi åt tillsammans ändå.
Han var dock sådär mysig och fin som han var även igår och det gör så otroligt mycket att få en bra start på dagen, man blir helt fylld av positiv energi!
Viola var en sömntuta imorse och vaknade precis lagom till att bara klä på henne och gå så vi skulle äta frukost när vi kom hem istället.
Jag var helt inställd på att vi skulle till BVC idag halv elva men hade tagit fel på dagarna då vi fick en ny tid, vi ska dit imorgon och idag var det jag som ville till VC, så det var bara tur att jag av en slump ringde mamma på vägen hem igen.
För då sa hon att hon var på väg till oss och undrade vad vi gjorde, vi kom ungefär samtidigt så sen fick jag bara byta kläder och gå igen.
När jag kom hem igen så hade hon ätit och efter ett tag var det dags för Viola att vila och mamma var också lite trött så hon frågade om jag tänkte sova men jag sa nej så hon lånade vår säng, jag hade tänkt baka bröd men när dom två ändå skulle sova blev jag också sugen på att ta vara på tillfället så jag kröp ned i Williams säng.
Sov i ca 1½ timme och det var så himla välbehövligt.
För idag och imorgon jobbar Kim övertid så jag är själv med våra busar, han jobbar än och tänkte ändå åka hem & sova fast imorgon sover han hos sina föräldrar vilket jag hade räknat med att han skulle gjort även idag.
 
Eftersom mamma ändå var här och det var dags för Viola att äta mellanmål så passade jag på att hoppa in i duschen medan hon åt, det var så himla skönt att få duscha & tvätta håret utan stress, så när jag var färdig hade mamma börjat klä på henne så att vi bara kunde gå när jag hade klätt på mig.
Råkade missa bussen för att jag kollade fel när den skulle gå så kom lite senare till dagis då men det är lugnare att hämta då för då blir inte William lika uppspelt som han annars kan bli ibland.
Eftersom jag hade tagit en buss senare så bestämde vi att vi skulle stressa till bussen för att hoppas att vi skulle hinna och tur var ju det för vi kom dit kanske 3-4 minuter efter att den borde gått och när vi är vid busshållsplatsen kommer den efter 2 minuter.
Som belöning för att han skyndade sig så duktigt fast han nästan höll på att bli ledsen när vi gick från dagis så fikade vi på en varsin hallongrotta när vi kom hem.
Lite spontant när vi pratade så kom det jätte gulliga saker ur Williams mun bland annat att han älskade Viola och var så glad över att vi hade skaffat en bebis, att han tyckte vi skulle skaffa en till bebis, att hon är så himla gullig och fin.
Han hjälpte henne med allt och tröstade så fort hon gjorde minsta ljud ifrån sig och sånt värmer nå otroligt i mammahjärtat.
Han fick se på film medan jag började med middagen och efter att vi hade ätit så dukade jag av så att vi kunde spela som jag lovat honom.
 
Men där höll han på att bryta ihop totalt för att vi inte kunde spela bowling på paddan för den har Kim med sig, ögonen blev helt tårfyllda och han darrade på rösten ,kröp ihop i en boll på golvet och reste sig sedan upp med glansiga ögon och frågade "varför har Kim paddan mamma, jag skulle ju spela på den va ska han med den till som jobbar?".
Hade inget bra svar för jag visste inte varför han hade den men tack och lov släppte han det efter en stund & de busade i vardagsrummet och lekte bro leken haha.
I den leken får man inte nudda golvet för där finns det krokodiler och eftersom Violis inte kan göra som han har hon fått den givna rollen som krokodil som han försöker undvika & gu så dom skrattade!
Sen åt dom kvällsmål och så blev det dags att göra dom klara inför natten men då slog tröttheten till och de kunde inte vara i närheten av varandra längre utan att flamsa så Viola fick vackert ligga i sängen och vänta medan jag läste bok för William.
Dock började hon gnälla efter 1 ½ böcker så då satte vi på ett band och jag skjöt till dörren och gick in till henne men de behövdes inte mycket, en ny blöja & dra i speldosan så kunde jag gå.
Så vid åtta var det tyst här hemma, super skönt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0