Pannkakans dag & Fettisdagen idag!

Hade ingen som helst aning om att Pannkakans dag ens fanns förens jag läste det på Per Morbergs facebook sida och googlade det efteråt, finns snart dagar för allt.
Samtidigt tyckte jag det var konstigt med alla uppdateringar om semlor idag så googlade och såg att det var fettisdagen idag och att dom delar dag detta år.
Då behövde jag inte fundera på middag längre utan det blev självklart pannkakor hos oss, alla åt och var glada men främst Viola som fick lite sylt på två av hennes FYRA pannkakor som hon slukade!
Jag undrar vart allt tar vägen på henne för hon är ju verkligen inte stor eller tjock..
Ida stannade tills strax innan åtta när jag skulle natta barnen & vi hade det trevligt, blir ju inte så mycket att umgås när barnen är med men lite hann vi i alla fall prata om och bestämde att försöka ses snart igen.
Hon hade tagit med en box rosé vin som vi smuttade på och sen gav hon mig resten av boxen så nu har jag ifall jag blir sugen någon gång.
 
Men några semlor blev det inte här hemma för det tycker jag inte om, Ida har ätit för många i år som hon ville inte heller ha idag, Viola får inte & William hade ätit på dagis.
Kim är inte hemma och han kanske har ätit en hos sina föräldrar så kändes dumt att köpa hem semlor och att baka egna kom absolut inte ens upp som en tanke hos mig.
Nej usch jag låter resten av Svenska befolkningen gotta sig i fetto bullen istället för mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0