En rofylld dag fylld med extra kärlek

Började dagen med att äta frukost, klä på oss, gå till bussen & sen vidare mot dagis som varje dag.
Redan då hade jag börjat fundera på vad jag skulle servera middagen i och tyckte det hade varit kul om vi hade haft en hjärtformad skål.
Så jag åkte först in till Skanstull och gick på Cervera & Åhléns men hittade inte det jag letade efter så jag fortsatte in till stan.
Tog Åhléns först men hittade fortfarande inte det jag letade efter så jag fick till Mique och där hittade jag äntligen något som föll mig i smaken.
Det blev en hjärtformad pajform, en djup hjärtskål, tre små hjärtformade skålar med lägre kant och så fyra hjärtformade skedar.
Alla små skålar och pajformen är handmålade står det på dom vilket känns väldigt fint, insidan är röd och utsidan är vit.
Dessutom köpte jag det till ett bra pris och nu finns det till andra tillfällen också.
Tiden hade gått så jag och Viola åt lunch i stan istället för att åka hem, hon hade med säkerhet somnat på vägen hem och vi har ingen mat hemma som inte är fryst dessutom.
Efter att vi hade ätit så åkte vi hem, ringde Papyrus och lämnade uppgifter och började städa medan hon sov men avbröts snabbt fast det gick bra ändå.
Hon lekte och jag städade, diskade och förberedde middagen så när vi skulle gå var allt färdigt.
Vi tog bussen till centrum för att panta burkar, köpa blommor & dricka.
Det enda jag gjorde när vi kom hem från centrum var att sätta på ugnen & plattan till potatisen.
Sedan gick vi ut igen och kastade alla sopor så att det skulle vara fint överallt.
William valde ut fin kläder att ha på sig och jag tog på Viola en fin klänning, dukade bordet och sedan hoppade jag in i duschen så fort Kim hade öppnat dörren.
Bytte kläder och gav honom sen en stor kram & puss!
Avnjöt god middag och efterrätt med lugna barn med stor aptit idag.
Nu ser William på film innan läggdags och har fått några geléhjärtan medan Viola busar för fullt men har börjat gnugga sig i ögonen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0