Snälla byt jobb otrevliga människa!

En sak som alltid är lika konstigt är hur otrevliga vissa växelreceptionister är.
Varför jobbar man med sånt om man inte kan vara trevlig mot de som ringer?
Jag sökte lite jobb igår och ringde då till ett ställe varav jag säger "hej hej mitt namn är ... Och jag tänkte höra med dig om ni har några lediga tjänster eller om du vet vem jag ska prata med?"
Då svarar hon såhär "jaha det får du väl kolla på hemsidan"
Jag "aha www.blablabla.se då eller?"
hon "ja nej på jobbsidorna såklart, arbetsförmedlingen och liknande, ja där finns det ju annonser om de söker folk!"
jag "aha okej m då får jag väl kolla där då, tack"
hon "bra hej!" *klick*

Otrevligt dryga kärring, byt jobb om du inte kan vara trevlig mot folk som ringer för då sköter man inte sitt jobb bra!
De andra ställena jag ringde blev jag super bra bemötta av.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0