Riktigt obehagligt!

Idag när jag var på väg från något ställe och körde på Essingeleden så kom en lastbil för nära mig och råkade stöta in min högra spegel.
Han försökte rätta till den i farten men vi kom inte tillräckligt nära varandra och sedan rullade det snabbare hans fil så det fick vara så.
Å nej tänkte jag men jag visste att jag skulle klara mig hela vägen tills jag skulle av om jag bara kunde hålla mig i högerfilen hela tiden.
Så jag behövde göra ett filbyte och första var solklar för jag och en annan lastbil bytte fil, andra bytet kollade jag så noga jag kunde och blinkade länge innan jag bytte.
Därför har jag väldigt svårt att tro att jag skulle ha råkat tränga någon bil, för det finns en spegel som man ser precis vad som finns fram till höger vid passagerardörren och där såg jag ingenting.
När jag sedan tar avfarten mot stora rondellen vid Årsta så är det en bil som gasar järnet rakt mot lastbilen och väjer i sista sekunden, gasar igenom rondellen och fort iväg.
Tutade gjorde han också, ser ju lite dåligt ut när man gör så med en firma bil.. Såg klart och tydligt att det stod Kriminalvården på bilen.
Vad tänker man med när man gör så?
Det var verkligen obehagligt och kändes nog extra obehagligt eftersom jag själv krockade för två år sedan fast med en personbil..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0