Nu vet vi vad vi pysslade med.

Kim ville testa att göra eget snus då det är mycket mycket billigare per dosa än att köpa i butik så han beställde han från internet.
Sedan hjälptes vi åt att blanda det men han gjorde mest.
Först skulle tobaken blandas med någon vätska ur en liten påse och sedan skulle det fördelas på två plastburkar som sedan skulle stå i ugnen i 24h.
Efter det skulle dem ut och en annan påse skulle blandas med tobaken och sedan in i ugnen igen i 12h.
Efter det tas det ut och läggs i en plastburk som sedan ska stå i kylskåp i 7 dagar.
Det luktade knappt något i början med i slutet luktade det f*n!
Jag var glad över att Kim tog ut snusket mitt i natten så att fläkten kunde stå på hela natten och balkongdörren stå lite lite öppen för på morgonen var det mycket bättre.
Kim råkade dock somna ifrån alarmet så det var tur att jag gick upp 01:45 för att kolla till honom så att han inte glömde bort det för visst låg han och sov på soffan som jag misstänkte att han skulle göra.

Men Kim ville inte köpa nytt snus så han testade att fylla en dosa redan idag fast det är 5 dagar för tidigt, har inte fått någon kommentar om hur det smakar än.
Så jag återkommer med det imorgon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0