Jakten efter den förlorade ringen

När vi snorklade tidigare i veckan så hände något som jag drömt om tre nätter sedan vi kom till Grekland.
Jag tappade min förlovningsring i havet!
En stund innan hade jag kontrollerat att den satt bra och sedan när jag simmar ser jag på handen att ringen inte är där.
Tittar upp och halvt skriker åt Kim att jag tappat ringen.
Men jag hade turen att ha tappat den ungefär där vi simmade då jag upptäckte det så vi visste vart den låg.
Jag försökte dyka efter den några gånger men orkade inte hela vägen ned så sedan gav jag upp och simmade intill land.
Frågade vid vattensports huset där man kunde dyka med tuber om hon som jobbade där inte kunde dyka efter den.
Så hon frågade vart jag tappat den och just där så dök dem tydligen inte..
Då tog vi en paus från allt och gick & åt lunch, Kim var rätt så ledsen över att jag tappat ringen för han vill hemskt gärna spara ringarna som minne.
Så efter lunch gav jag mig fasen på att vi skulle få upp ringen så att jag slapp se hans nedstämda min.
Då gick det mycket bättre och på mitt andra försök fick jag upp den och det var precis så att jag orkade ta mig upp till ytan.
Efter det fick jag dock super ont i öronen och drog på mig en rejäl förkylning som jag än inte blivit av med.
Men ringen sitter där den ska sitta och jag kommer nog aldrig mer att snorkla med ringen på.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0