Introducera mjölkprodukter?

I en av alla bebis barnmats häften vi har fått från bvc så står det att man "ska" / kan börja introducera mjölkprodukter nu.
Står 8-12 månader och att man nu kan börja med sånt sakta för att vänja barnets mage och att runt 1år kan man ge ett glas mjölk till frukost eller mellanmål.
Jag minns inte hur jag gjorde med William faktiskt men någon gång måste man ju börja.
Igår lät vi Viola smaka några skedar vanilj yoghurt då det var de vi hade hemma, mycket poppis.
Men i fortsättningen får hon smaka på naturell yoghurt.
Hur har ni gjort när ni börjat med detta?
Ger ni lite mjölk till gröten också, ni som inte ger pulver gröt?
Köpta yoghurt mellanmål, hur är det med dem- mycket socker eller?


Postat av: shopaholic - Nybliven mamma till tre!

Kul att hitta fler unga mammor :) Fick min första när jag var 17 :)

2012-09-23 @ 12:17:58
URL: http://majbebis08.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0