Detta är vardagslyx för mig

Med tanke på hur mina arbetsdagar har sett ut de senaste två månaderna så känner jag verkligen att det är lyx att ha arbetsdagar på 8-9 timmar.
Det är extra lyxigt om jag har slutat så tidigt att jag får hämta på dagis, det är så underbart att få hämta prinsen som blir lika förvånad och glad varje gång mamma helt plötsligt står där!
En extremt skön sak är när båda barnen sover samtidigt i vettig tid som idag, nu sover båda två och de gick ganska fort för dem båda att somna.
Att få äta middag tillsammans hela familjen är också något som gör mig väldigt glad, ännu gladare blir jag när jag får laga middagen.
Något som jag uppskattar till max är när jag är så pass pigg att jag och gubben min hinner umgås på kvällen, speciellt om vi hinner mysa framför något på TVn.
Som ni ser är det de små sakerna som räknas för mig nu när jag jobbar med dessa tider, man får ta vara på varje tillfälle som uppstår istället för att låta dem passera och bara vara bitter över att verkligenheten är jobbig till och från.
Vad är vardagslyx för er?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0