Borta bra men hemma bäst?

Nu är vi hemma igen efter en otroligt välbehövd och super skön vecka i Grekland!
Att det kan vara så skönt att få sova i sin egna säng igen och slippa hotell sängen då dem var en aning hårda..
Svensk mat ska också bli otroligt gott att få äta igen, är ju inte så sugen på tzatsiki eller fetaost om vi säger så.
Planet landade strax innan två inatt och vi blev hämtade av Nette & Bella på flygplatsen.
Det var så skönt att få se barnen även om de sov och idag ska de gosas rejält!
Känns som att dem har blivit jätte stora på bara en vecka.
Har haft deras kläder vid mig alla nätter förutom en då jag glömde ta upp det ur resväskan.
Vi har haft det lagom varmt enligt mig, varierat mellan 26-29/30 grader under dagarna och oftast vind.
De två dagar utan vind var hemska, så himla varmt och klibbigt!
Det var ganska varmt i havet fast några grader vet jag inte, tror Kim sa att det var 24 men är inte helt säker.
För mig dög det helt klart att bada i när man höll på att tyna bort på stranden.
Dock fick man skynda sig till den blöta sanden eller vattnet för att inte bränna fötterna.
Jag var den som badade mest och några dagar hade de vattengymnastik som jag deltog i och de var super kul.
Intaget av alkohol har varit större nu än på väldigt väldigt länge men deras öl och drinkar var väldigt svaga så vi kände aldrig av något direkt.
Pepsi har vi också druckit enorma mängder av då det var det dem hade där.
Riktig Coca-cola fick man köpa i butiken.
Vattnet var inte så gott fast jag är väldigt kräsen när de kommer till gott vatten, ja jag vet lite konstigt men men.
De hade tre restauranger som tillhörde hotellet varav den ena var av buffé sort och där åt vi mest.
Fast maten var inte så jätte god så det var tur att de va all inklusive..
I tisdags åkte vi in till staden Kardamena och åt middag då vi firade 1,5år som förlovade & ville se oss omkring lite.
Det var mysigt men inte så mycket att se och i torsdags åkte vi in dit igen för att försöka hitta något till barnen.
Men ack vi hittade ingenting då sommaren är över här hemma och de fanns inte så roliga saker heller.
Igår testade jag på fallskärmsflygning efter båt och det var så himla häftigt!!
Vill absolut göra om det och blev så taggad inför att hoppa fallskärm någon gång.
Utsikten var otrolig och det var bara så wow över det hela, något alla borde testa!
Som förlåt för förseningen då det blivit massa strul precis när vi ville åka och vi fick vänta i mer än två timmar så fick vi åka vattenskoter gratis en stund.
Det var också super roligt och Kim gillade att gasa på!
Vi slapp jobbiga barn på vårt hotell och de som bodde där med barn hade rätt bra pli på dem.
Vi uppfattade dem som lugna och tyckte barnen lekte fint med varandra hela tiden.
Massor av ryssar, tyskar och italienare där vi bodde så vi var omgivna av maffian haha!
Det enda negativa med resan var att det var för dött på kvällarna & det hade passat oss bättre att kunna gå omkring och kolla i butiker på kvällarna - så närheten till ett lokalt centrum var för långt.
Samt att vi inte tog med datorn och inte kunde se på film på kvällarna.
Deras wi-fi var otroligt segt och försvann titt som tätt & det var lite drygt.
Men i helhet har vi haft en bra semester!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0