Att ställa i kö kan vara så klurigt

Nu står vi i träsket om NÄR Viola ska börja på dagis och Kim har ingen tidigare erfarenhet av detta så jag får försöka berätta för och nackdelar.
Jag tycker absolut inte att hon ska börja vid 1år och helst inte tidigare än 1 1/2år men då kommer Kim vara tvungen att ta ut mindre dagar.
Det vill han gärna slippa och speciellt eftersom jag är arbetslös just nu..
Men har vi tur så har jag nytt jobb till oktober och då går det att göra så annars får vi tänka till lite.
Jag skulle allra helst vilja vara hemma i 2år men det känns inte rimligt så det får fortsätta vara en dröm.
William började vid 1år och det var för att han var tvungen att börja då skolan och praktik väntade på mig.
Nu finns det inget som gör att vi måste skola in henne vid 1år och därför vill jag vänta så länge som möjligt!
Jag kan till och med försöka jobba natt och vara hemma med henne samtidigt bara för att hon ska slippa börja tidigt.
När William började på dagis så var vi sjuka konstant i kanske 3månader..
Så vintern är inte bästa tiden att börja under, dessutom har hon inga tänder än och Wille hade minst 4st nu.
Dessutom har jag en fruktansvärd separationsångest!

När har ni skolat in era barn och varför?
Hur gick det för er och barnet/en?
När tycker ni att det är bäst att skola in?

Vi har pratat lite idag om 1.3år ifall de inte löser sig med jobb och FPn är slut eller 1 1/2år.


Postat av: Therese

Jag skolade in Alicia när hon var omkring året och det gick jätte bra med henne. Hon har inte tagit nån skada av att hon började tidigt. Jag var tvungen att låta henne börja tidigt eftersom jag inte hade många dagar kvar av föräldrapenningen och Tindra kommer troligtvis få börja i mars eftersom jag tar ut fulla dagar och det kommer kännas lite jobbigt med tanke på att hon är betydligt mindre än Alicia och det kommer kännas som om hon är för liten för att börja, men med tanke på det jobb jag har så vet jag att det kommer gå jätte bra. Det är mer vi föräldrar som har lite separationsångest för när barnen ska börja på dagis och så. Men jag tror nog inte att det ska vara nån större fara för viola. Jag tror att det kommer gå bra :) om du har föräldrapenning kvar så kan du ju alltid ta ledigt lite då och då från jobbet. Det gjorde alltid jag med första barnet. Och såg alltid till att ta långledigt när det var högtider och så om jag hade FP kvar. För cheferna kan aldrig neka FP och det är det som är så bra :) jag hoppas ni kommer fram till ett bra beslut.. Kram

2012-09-24 @ 20:20:14
URL: http://youremyangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0