Supermorsan levererar!

Idag började vi dagen med rejält mycket gnäll men det gick tack och lov över efter en stund.
Började kolla recept till muffins men bestämde mig för att göra cupcakes istället.
Inte för att jag vet exakt vad skillnaden är förutom att recepten skiljer sig från vanliga muffins recept.
Pratade febrilt med Ebba samtidigt över telefonen och försökte bestämma något men slutade med att vi möttes på Ica.
Där inhandlades det sista inför bakandet och det passade utmärkt för Viola sov då och sedan kom Kim hem.
Fick upp tavlorna innan vi började baka eftersom de låg upphängningar till tavlorna på bordet och vi skulle görarens bordet.
Det blev choklad cupcakes, apelsin & choklad cupcakes samt morotscupcakes och frostingen görs imorgon innan kalaset.
Efter middagen gjorde jag tårtbotten och pannkakor till pannkakstårtan som är till barnen.
Fyllningen till tårtan gör jag imorgon eftersom det går så fort, det blir ett lager med banan,hallon & grädde och sedan andra lagret blir hallon & blåbär och sedan grädde som jag garnerar med lakrits strössel.
Med det ska jag skriva hans namn och så ett 4års ljus på det.
Köpte även hem vinter inspirerat strössel/dekoration som jag tänkt garnera frostingen med.

William har självklart hjälpt till när han inte lekt med Abbe och Viola, tack Ebba för all hjälp!
Håller tummarna för att det blir så fint som jag hoppas på imorgon.

Bilder kommer upp imorgon såklart!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0