Nu har vi fattat ett beslut!

Efter att ha pratat fram och tillbaka i helgen men främst idag och efter att ha ringt mamma några gånger så bestämde vi oss för att jag skulle tacka nej till jobbet, ändra så att Viola börjar i augusti och om det inte dyker upp något jätte bra kvällsjobb för min del så att hon kan vara hemma tills augusti 2014.
Ringde hon från Manpower och sa att jag ändrat så att dottern ska vara hemma längre för att det inte var troligt att hon skulle komma in i januari som faktiskt är sant och bara söker helg,natt,kväll & extra nu och det var inga problem för hon förstod och skulle höra av sig om det dök upp något som passade mig bättre.
Jag har fixat så att jag tar ut föräldrapenning i december och efter det har jag bett om papper för att ansöka om vårdnadsbidrag när jag går hemma och på så sätt behöver jag inte ta ut några dagar och spar på dom maximalt länge samtidigt som jag är hemma.
Dessutom får jag jobba hur mycket som helst men får ändå det bidraget eftersom det enda kravet är att barnet/barnen inte går i barnomsorg och det ska hon inte göra, gör jag dessutom om Williams plats till fyra dagar i veckan(25h/v) och fredagarna till ledig dag så kan jag söka bidraget för honom också men då halva beloppet.
Men det får vi se hur vi gör med för han trivs så bra på förskolan och avgiften kommer sjunka tills jag har en inkomst så ja det är bara en tanke.
 
Väntar nu bara på att höra av från Papyrus igen denna vecka och vi känner att detta var rätt beslut och sedan är förskolecheferna på Williams förskola så himla bra och framförallt kvinnen som varit med och startat upp utedagiset som jag träffat från start.
Skulle jag bli erbjuden ett toppen jobb undertiden så sa hon att då försöker hon självklart att hjälpa oss så att det löser sig för oss och så att jag inte behöver tacka nej, sedan har jag kära mamma som är sjukskriven och som kan ställa upp i viss mån.
Men detta känns mycket bättre för mig och mår redan lite bättre än tidigare och slipper ångesten över att tvinga henne att börja när hon är så liten.
Kim säger att jag får vara hemma så länge jag vill och så länge det fungerar bra men att hans enda krav är att jag betalar lite på hyran och räkningar samt att jag är glad och inte blir totalt slutkörd.
Tack för de svar jag fått här på bloggen och på facebook!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0