Besöket på Vårdcentralen

Först och främst måste jag säga att jag blev chockad över hur stort det var där!
Fick ett bra intryck av läkaren jag fick träffa och glad över att han lyssnade klart på mig och lät mig tala till punkt.
Berättade om vad jag normalt väger, vad jag vägde innan barnen och under graviditeterna, hur mycket jag gick ned i början, hur mycket jag gick ned efter båda och att jag stabiliserade vikten efter Wille och började gå upp igen, att jag tränat hela mitt liv och att jag inte har börjat träna än för att jag inte orkar helt enkelt.
Han såg dessvärre bekymrad ut över mitt vikt problem och nämnde lite diskret att jag skulle lämna prover för att kolla sköldkörteln och att vi skulle prata mer om vad det kan bero på när provsvaren kommit.
Vet dock inte vad det innebär om provsvaren visar något dåligt så tänkte googla nu för att förstå varför man kollar det.
Eventuellt ta nya prover då om det behövs och skulle jag vara fullt frisk får jag förmodligen träffa en dietist som kan hjälpa mig.
Dock äter jag redan väldigt bra så vet inte riktigt vad han/hon ska komma med för förslag då.
Äter frukost, lunch, mellanmål, middag och oftast kvällsmål och även frukt ca två gånger om dagen - precis som ett barn vilket känns ganska lustigt.
Men ändå hade jag gått ned 1kg sist jag vägde mig hos svärfamiljen, skärpning kroppen!
Sen finns det självklart dagar jag fuskat med någon måltid men i det stora hela äter jag bra.
Just nu väger jag alltså 49kg och är 163 men min normalvikt är mellan 58-60 och då mår jag bra och är nöjd med kroppen.
Har alltså 10kg kvar!
Som att bestiga ett berg ungefär man jag ska klara det, satsar på att ligger stadigt över 54kg till sommaren.


Postat av: Emma

Anledningen till att läkaren vill kolla sköldkörteln är för att den är delaktig i styrningen av bland annat matsmältning och ämnesomsättning. Vid förhöjd funktion måste man försöka bromsa produktionen av sköldkörtelhormon vilket man ofta kan göra med mediciner. Hoppas att allt ska gå bra med din resa mot en vikt och kropp som du mår bra med!

2012-11-29 @ 07:25:46
URL: http://miri.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0