Dags för att hämta skrutten!

Nu är jag på väg till dagis och Viola sover nu igen och det är bra för hon borde sova nu.
Det regnar ju tyvärr så idag blir det raka vägen hem eller kanske en kvart i parken först beroende på om regnet tilltar eller inte.
Sedan måste jag verkligen städa idag utfall att vädret är jätte dåligt på lördag och vi måste vara inne.
Vi har tänkt att sitta ute på gården om det är bra väder men annars får det bli inomhus och så får det bli lite halv trångt.
Men det är bra med måsten för nu kan vi verkligen inte strunta i att städa.
Det känns som att våra kläder och skot har invaderat vårt hem, de är överallt!
Hur ofta vi än städar så hinner man aldrig få undan allt och det stör mig så mycket.
Så nu när Kim och mamma kommer hem så ska jag verkligen städa för mamma ska hem sedan (tror jag i alla fall).
När mamma är hos oss vill William alltid leka med henne och då kan Kim ha Viola och jag har ingen som hänger i mig.
Vid sådana tillfällen är det effektivitet som gäller!
Det är redan ganska städat hemma sedan Valborg men finns ändå saker att göra.
Byta gardiner, tvätta fönster, bädda om sängarna, rensa bort för små kläder IGEN, torka alla handtag på skåp och dörrar, damma av TVn och såklart dammsuga och skura golven.
Hur är ni, klarar ni av stök eller måste det vara fint jämt?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0