Jaha och fyllning då?

Jag har hört mig omkring efter hur mycket en bröllopstårta kostar och ifall min idé om utseendet är rimiligt och möjligt att göra och det är det nog.
Men varken jag eller Kim har lust att lägga en förmögenhet på en tårta och det är inte för att vi inte har pengarna till det utan för att vi tycker det är onödigt, ca 3000kr för  en tårta kommer bara inte på frågan.
Räknade nämligen ut det själv att en av de jag hört med skulle ta ungefär det priset och då när mamma har erbjudit sig att göra vår tårta gratis så får hon helt enkelt göra en test tårta först.
För hon är så gullig så hon tänker goola efter olika recept, fyllningar, hur hon ska lyckas med utseendet och färgerna ja allt helt enkelt.
Men gubbarna köper vi separat för de kommer hon nog inte kunna göra men vem vet hon kanske överraskar oss helt och hållet.
I alla fall så bli jag inte riktigt klok på detta med fyllning, vad f*an ska vi ha i tårtan?
Kim är inte riktigt till någon hjälp tyvärr, "ja men den ska ju smaka tårta" fick jag till svar när jag frågade vad han tyckte att tårtan ska smaka.
Å ibland är han ju för underbar!
Jag vill att det ska vara något som även William kommer tycka om för annars lär han med all säkerhet sätta sig på tvären och stor gråta.
Ni som är gifta eller planerar bröllop, vad hade ni/kommer att ha i tårtan?
Förslag mottages mer än gärna då det står stilla i mitt huvud om vad vi kan ha i, den kommer vara i tre våningar och vi gillar allt men de får absolut inte vara några som helst spår av nötter för det är min syster allergisk mot och även Kim.
Lägger till att de kan äta marsipan :P
Ännu en fråga, sockerpasta, gott eller inte gott för det ser ju fint ut? hehe.

Postat av: Alexandra

Vi hade marsipan tårta med hederlig vanlig fyllnig, jordgubbar o vaniljkräm. Dock kan de ju va svårt med marsipan då det e gjort av mandel. Men de kanske tål de? Ja de finns ju hur mkt olika fyllningar som helst. :-)

2012-06-18 @ 22:50:07
Postat av: Lisa

Enkel tårta med lemoncurd och hallonfyllning är riktigt gott! Kanske med marängbotten och sen grädde blandat med grekisk yoghurt och en massa fina bär på toppen. Somrigt, fint och otroligt gott! går ju också bra med kakbottnar och kanske täcka tårtan med marängsmet. Blir fint och slätt och smakar som marsmellow ;) Eller också bara marsipan :)
Sugerpaste smakar inte speciellt bra.
Kul att planera bröllop! Ska ni ha festen vid cermonin ändå? Förut skrev du att ni har det nästa år, har ni lyckats boka lokal med så kort varsel, bra jobbat i så fall! :)

2012-06-19 @ 21:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0