Ute i arbetslivet!

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja men jag har börjat jobba och jag hade verkligen sånt otroligt flyt när de kommer till det.
Fick ta över min gamla handledares körning då han gick på semester och det är jag väldigt tacksam över!
Under de två veckorna så blev jag erbjuden tre veckor till och imorogn går jag in på andra veckan av de tre och har tänkt prata med Sören ifall det finns någon chans till att få fortsätta på företaget fast med någon annan körning då.
Alltså inte köra undertiden någon har semester.
Samtidigt så måste jag fortsätta att söka jobb och jag ska ringa på ett numer jag har fått genom en kille om en grusbils körning fast då är kravet från min sida att jag får ta hem lastbilen för jag vill inte pendla till solvalla varje dag..
För den delen så får jag ta hem en av de små lastbilarna nu för att slippa pendla då jag sa till dem att jag inte kunde ta bilen längre då min sambo behöver den när han är hemma med båda barnen, främst eftersom William är ledig tills vecka 32.
Hur schysst är inte det? Jag är inte ens anställd där och de rör ju inte dem om jag får pendla dit i 1½ timme så länge jag är där i tid och inte kommer sent, ne jag gillar verkligen detta åkeri!
Jag måste faktiskt säga att det är väldigt skönt att arbeta även om jag väldigt ofta tycker det är riktigt jobbigt, just när jag inte hittar och kör fel eller som denna vecka då jag kört själv med släp för första gången någonsin & fått klara mig själv.
När man kommer till ett ställe där det är krångligt att backa till kajen och ingen kan hjälpa en, då känns det överdrivet jobbigt och hopplöst eller då gubbarna läst igenom mina fraktsedlar och ger mig en tid som de tror att jag är färdig vid och jag är klar 3 timmar senare, då känner jag mig också illa till mods och riktigt dålig..
Men mamma brukar säga att jag inte får jämföra mig med dem för jag är ny och de har kört i 15-30år och det säger ju allt.
Fast man kan ju inte ge upp bara för att det är jobbigt ibland eftersom de finns dagar då allt flyter på bra och jag hittar till alla ställen utan problem, då är det riktigt kul!
Sedan känns det helt underbart att få en riktig lön och inte lägsta föräldrapengen som för den delen ligger på ca 4400kr/månaden.
Nästa månad kommer jag kunna betala min första telefon räkning helt själv, någonsin och min del på hyran!
Nej jag har inte betalat min telefon tidigare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0