På väg till jobbet

Denna vecka ska jag köra bil och släp men utgår från Lunda och därför blev jag tvungen att gå upp jätte tidigt. Klockan ringde först kvart över tre och sedan tjugo i fyra och bussen gick tio över fyra. Jag ville så hemskt gärna somna om och strunta i att jobba men så fungerar det inte så jag fick vackert gå upp. Min känsla just nu är att detta inte är hållbart och inga humana arbetstider för någon med små barn hemma och som ej får sova ostört på nätterna än.. Men jag kommer förmodligen att få ta hem lastbilen och då kommer jag kunna sova till fem! Fast jag måste ringa till Stockholms stads parkering och fråga om jag också får ställa lastbilen där en annan står precis vid oss. Annars får jag ställa den längs gatan någonstans i närheten för utanför oss får man inte parkera på gatan. Jag har ju denna vecka på mig att känna efter om jag orkar med dessa arbetstider eller inte. Det är ju pengarna jag tjänar nu som får mig att orka gå upp varje dag. Jag tror att en grusbils arbetstider är mer passande för oss just nu då de brukar vara sju-fyra. Så jag ska ringa ett nummer jag fick av en kille förra veckan och kolla om han behöver folk för han hade tydligen grusbilar.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0