Vilken vändning på kvällen

William hade låg feber när vi åkte från svärmor, blek var han också och hade somnat i soffan.
Men innan hade han klagat på huvudvärk och inte konstigt det för när vi kom hem hade febern stigit snabbt till 39,3.
Dom sov båda två när vi kom hem men efter någon timme gick han upp på toa och kissade.
Beklagade sig samtidigt för väldig magont och jätte ont i huvudet, sen låg han på golvet och ryckte/krampade.
Så han fick Alvedon såklart, vatten och skickade honom sedan i säng.
Bad sedan om råd på Facebook ifall någon varit med om liknande men ringde även Sjukvårdsupplysningen som tyckte att vi skulle åka in på bedömning eftersom detta var första gången han legat och ryckt på de viset på golvet.
Men efter mycket om och men & flera samtal till mamma, Kim och svärmor så bestämde jag mig för att avvakta och det verkar vara rätt beslut för vid halv ett var febern nere på 37,6.
Jag ogillar sjukhus för deras långa väntetider och risken att åka hem med fem nya sjukdomar så jag åker gärna inte in om det inte är akut.
Nu är det bara att låta tiden gå och se om febern stigit när alvedonen slutat värka.
Så jag vill sova nu men då är Viola såklart vaken, helt otroligt vilken otur och hungrig börjar jag bli också..
God natt i alla fall nu!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0