Längtar efter morgondagen!

Imorgon blir en riktigt mysig, rolig och stressfri dag hoppas jag!
Det är nämnligen julavslutning på öppna förskolan och William är ledig, det är strategiskt tänkt faktiskt för är han hemma och följer med slipper jag kriga till dagis på morgonen och behöver inte åka tidigt därifrån.
Har planerat dagen lite smått i hjärnan nu och jag tänkte be Kim hämta William till vår säng till kvar över så att vi kan se julkalendern tillsammans innan vi går upp och gör frukost.
Tänkte vi ska ha det riktigt mysigt med tända ljus, rostbrödssmörgås & pålägg, ett varsitt ägg, varm choklad och ljusmusik på låg volym och Viola får gröt och smörgås.
Sedan ska vi gå till centrum och köpa nytt pepparkakshus och eventuella ingredienser till middag för lunchen är redan planerad, rester från dagens middag enkelt, snabbt och gott!
Hade velat ta pulkan till centrum men det är för bra plogat men får se hur det ser ut imorognbitti, tar vi pulkan så blir det lek på vägen hem.
Tänkte försöka få ihop huset innan lunchen och sedan göra oss iordning och se till att Viola äter i tid så att hon somnar när hon ska sova och vi slipper ha henne gnällandes i onödan.
Ska kolla vilken tid och vart vi ska möta upp Nathalie och barnen eftersom vi ska sällskapa in och väl där blir det super mys!
Ska höra med Sanna & Daniel om dom kanske han så att man kan pyssla ihop smällkarameller eller om dom vet någon butik i närheten som säljer sånt papper.
 
Kim ska på julbord med jobbet imorgon så det är super trion som ska ha en riktig myskväll hoppas jag på, tänkte laga det William vill ha till middag och se om Viola kan få av maten eller om jag ska laga henne något annat.
Kanske se på en film och äta kvällsmålet framför TVn och klämma in en kort bok innan det är sovdags.
Vid nio väntar Grey's Anatomy på mig och då tänkte jag mysa med mig själv i soffan, kanske ett fotbad och en ansiktsmask!
Får se vilken tid Kim är hemme men jag ser verkligen fram emot en dag själv med barnen, i och för sig händer det ganska ofta men jag älskar att få spendera tid med dom båda.
Bara för att jag skrivit detta inlägg så blir morgondagen säkert helt annorlunda, det skulle inte alls förvåna mig faktiskt. Gnälligt, stressigt och kaotisk säkert men jag drömmer och hoppas på en riktig mysdag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0